Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика навчання та виховання (по областях і рівню освіти)


16. Бадера Валентина Іванівна. Взаємозв'язок у розвитку усного і писемного мовлення молодших школярів: дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Національний педагогічний ун- т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Бадер В.І. Взаємозв’язок у розвитку усного і писемного мовлення молодших школярів. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – теорія і методика навчання української мови. – Київський національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова. – Київ, 2004.

Дисертація присвячена проблемі формування в молодших школярів уміння творити усні й письмові стилістично диференційовані зв’язні висловлювання. У роботі встановлено рівень сформованості комунікативних умінь і навичок, розроблено теоретичні й практичні шляхи удосконалення мовленнєвої культури молодших школярів, розкрито методику експериментального навчання і перевірено її ефективність.

Науково обґрунтовано класифікацію помилок і недоліків, що трапляються в усному й писемному мовленні молодших школярів. Розроблено систему вправ з розвитку в молодших школярів усного й писемного мовлення, досліджено методику їх використання на уроках різних типів. Визначено роль усних і письмових стилістично диференційованих текстів як важливого засобу формування комунікативних умінь і навичок.

Розроблено систему уроків розвитку усного і писемного зв’язного мовлення, доведено на основі дослідження, що мовленнєві вміння й навички молодших школярів мають формуватися в процесі роботи над текстами усної й писемної форм мовлення. Це створює умови для оволодіння обома формами як специфічними видами мовленнєвої діяльності.

Публікації автора:

Монографія

  1. Бадер В.І. Розвиток усного і писемного мовлення молодших школярів. – К.: А.П.Н., 2000. – 314 с.

Навчальні посібники

  1. Бадер В.І. Розвиток зв’язного мовлення молодших школярів: Навч. посібник. – Київ: ІЗМН. – 1997. – 92 с. (Гриф МОН України)

Статті у провідних фахових виданнях

  1. Бадер В.І. Граматико-стилістична робота при вивченні іменника // Поч. шк. – 1987. – №3. – С.23-26.

  2. Бадер В.І. Ознайомлення учнів зі стилістичними різновидами текстів // Поч. шк. – 1987. – №12. – С.33-37.

  3. Бадер В.І. Робота над текстом при вивченні теми “Іменник” у третьому класі // Поч. шк. – 1990. – №4. – С.28-32.

  4. Бадер В.І., Василина С.В. Редагування як засіб розвитку мовлення // Поч. шк. – 1991. – №8. – С.24-27.

  5. Бадер В.І. Вивчення теми “Прислівник” у 4 класі // Поч. шк. – 1993. – №4. – С.18-21.

  6. Бадер В.І. Дидактичний матеріал з розвитку ділового мовлення школярів // Укр. мова і літ. в шк. – 1993. – №6. – С.26-30.

  7. Бадер В.І., Пашко Л.В. Робота над текстом при вивченні теми “Дієслово” у 3 класі // Поч.шк. – 1995. – № 7. – С.15-17.

  8. Бадер В.І. Удосконалення мовленнєвого розвитку молодших школярів // Педагогіка і психологія. – 1998. – №4. – С.31-36.

  9. Бадер В.І. Формування гуманістичного світогляду молодших школярів на уроках рідної мови // Гуманізація навч.-виховного процесу: Наук.-метод. збірник. – Вип. 3. – Слов’янськ. – 1998. – С.16-19.

  10. Бадер В.І. Розвиток зв’язного мовлення молодших школярів // Рідна шк. – 1999. – №11. – С.60-62.

  11. Бадер В.І. Інтонація як засіб виховання емоційної культури майбутнього вчителя // Гуманізація навчально-виховного процесу: Наук.-метод. збірник. – Вип.VІ. – 1999. – С.31-41.

  12. Бадер В.І. Формування інтонаційних умінь і навичок молодших школярів під час вивчення розділу “Текст” // Поч. шк. – №9. – 1999. – С.22-25.

  13. Бадер В.І. Класифікація помилок у мовленні молодших школярів // Рідна шк. – 1999. – №9. – С.53-55.

  14. Бадер В.І. До питання про класифікацію принципів навчання зв’язного мовлення. – Гуманізація навчально-виховного процесу у вищій школі: Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. – Слов’янськ: СДПІ, 1999. – С.176-177.

  15. Бадер В.І. Розвиток інтонаційних умінь першокласників // Поч. шк. – 1997. – №2. – С.9-13.

  16. Бадер В.І. Зміст стилістичної роботи в початкових класах: Наук. записки. – Вип. ХХУІ. – Серія: Філологічні науки (мовознавство). – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім. Винниченка, 2000. – С.3-9.

  17. Бадер В.І. Розвиток мовлення школярів під час роботи над реченням // Почат. шк. – 2000. – №8. – С.41-44.

  18. Бадер В.І. Теоретичні основи формування в молодших школярів поняття про усне й писемне мовлення // Теорія та методика навчання та виховання: Зб. наук. праць / За ред. чл.-кор. АПН України Г.В.Троцко. – Харків: ХДПУ, 2000. – Вип.6. – С.87-94.

  19. Бадер В.І. Навчання й виховання молодших школярів на уроках розвитку зв’язного мовлення // Гуманізація навчально-виховного процесу: Наук.-метод. збірник. – Вип. ХVІІ. – Слов’янськ, 2002. – С.125-128.

  20. Бадер В.І. Головні тенденції розвитку проблеми навчання усного й писемного мовлення школярів // Зб. наук. праць. Педагогічні науки. – Вип.33. – Херсон: Вид-во ХДУ, 2003. – С.82-86.

  21. Бадер В.І. Критерії відбору змісту навчання усного й писемного мовлення молодших школярів // Вісник Луганського національного педагогічного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. – 2003. – №12 (68). – Грудень. – С.10-14.

Навчальні посібники і методичні рекомендації

  1. Бадер В.І. Робота над текстом при вивченні частин мови в початковій школі. – К.: Освіта, 1992. – 72 с.

  2. Бадер В.І. Аналіз тексту як засіб розвитку зв’язного мовлення: Метод. рекомендації. – Донецьк: ОІУВ, 1987. – 18 с.

  3. Бадер В.І. Робота з стилістики в 5 класі: Метод. рекомендації для вчителів. – Слов’янськ. – 1995. – 49 с.

  4. Бадер В.І. Українська мова та читання // Педагогічна практика в початкових класах. – Слов’янськ, 2001. – С. 59-69.

Тези, матеріали конференцій

  1. Бадер В.І. Підготовка майбутніх учителів до проведення роботи з розвитку зв’язного мовлення на функціонально-стилістичній основі: Матеріали обл. вуз. наук.-метод. конф. – Одеса, 1990. – С.24-25.

  2. Бадер В.І. Дидактичні можливості художніх творів на уроках української мови в початкових класах // Твори для дітей і про дітей у вітчизняній і зарубіжній літературі: Матеріали обл. міжвуз. наук.-метод. конф. – Одеса, 1991. – С.53-54.

  3. Бадер В.І. Редагування як засіб підвищення стилістичної грамотності молодших школярів // Шляхи посилення ефективності практичного курсу укр. мови та виховання читацької майстерності: Матеріали обл. міжвуз. наук.-практ. конф. – Одеса, 1992.- С. 51-52.

  4. Бадер В.І. Шляхи удосконалення методики викладання української мови в початкових класах // Українська мова. Теорія і практика. Матеріали міжвузів. наук.-практ. конф. (25-26 січня 1997 р.): Донецьк: ДонДУ. – 1997. – С.24-26.

  5. Бадер В.І. Формування національної свідомості особистості засобами мовного етикету // Зб. наук. праць Східноукраїнського національного університету ім. Володимира Даля: Матеріали VІ Міжнар. наук.-практ. конф. “Університет і регіон”, 28-30 листопада 2000 р. – Луганськ: Вид-во Східноукр. нац. ун-ту ім. В.Даля, 2000. – С.47-48.

  6. Бадер В.І. До проблеми класифікації помилок у мовленні студентів // Зб. наук. праць Східноукраїнського національного університету ім. Володимира Даля. – Луганськ, 2001. – С.38.

  7. Бадер В.І. Комплексний підхід до формування мовленнєвих умінь студентів-філологів // Зб. наук. праць Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля / За заг. ред. проф. О.Л.Голубенка. – Луганськ: Вид-во Східноукр. нац. ун-ту ім. В.Даля, 2002. – Ч.1. – С.44-45.