Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка та управління народним господарством


Ємцева Людмила Миколаївна. Управління ефективністю рекламної діяльності підприємства : Дис... канд. наук: 08.00.04 - 2008.



Анотація до роботи:

Ємцева Л.М. Управління ефективністю рекламної діяльності підприємства. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського, Донецьк, 2008 р.

Дисертаційна робота присвячена актуальним проблемам управління ефективністю рекламної діяльності підприємств харчової промисловості й торгівлі. У роботі запропоновано науковий підхід до управління ефективністю рекламної діяльності підприємства на основі рейтингової оцінки рекламної позиції підприємства; уточнено поняття реклами, систематизацію чинників, що впливають на управління ефективністю рекламної діяльності підприємства. Удосконалено структуру взаємодії суб’єктів рекламної діяльності; запропоновано комплексну оцінку процесу управління ефективністю рекламної діяльності на основі розробки матриці визначення рекламної позиції підприємства. Запропоновано методичний підхід до оцінки ефективності рекламної діяльності підприємства. Удосконалено науково - методичний підхід до складання рекламного бюджету підприємства. Набули подальшого розвитку стратегічні програми, які дозволяють підприємству стосовно кожної виділеної рекламної позиції обирати для себе прийнятну схему впровадження “стратегічного набору” підприємства. Запропоновано схему мінімізації ризиків рекламної діяльності підприємства.

У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано нове вирішення завдання щодо розробки науково-методичних і практичних рекомендацій з управління ефективністю рекламної діяльності підприємства. Основні наукові та прикладні рекомендації, що одержані в результаті дослідження, полягають у такому:

  1. Уточнено визначення реклами як інформаційно-комунікаційної діяльності підприємства, яка спрямована на неособисте представлення товару або послуги та впливає на поведінку певної групи споживачів за допомогою засобів масової комунікації з метою досягнення максимального ефекту від реалізації товарів і послуг; уточнено поняття управління ефективністю рекламної діяльності підприємства – як цілеспрямованої дії на об'єкт управління (ефективність рекламної діяльності підприємства) за допомогою різних важелів, методів і стимулів; визначено групи проблем розвитку рекламного ринку в Україні, головною з яких є відсутність системного підходу до управління рекламною діяльністю на рівні підприємств.

  2. Визначено місце підсистеми управління ефективністю рекламної діяльності в системі управління рекламною діяльністю, розроблено схему комплексної оцінки ефективності рекламної діяльності підприємства; виокремлено суб’єкти рекламного ринку та структуру їх взаємовідносин, яка дозволяє визначати складнощі у взаєминах суб'єктів рекламного ринку та формувати засоби щодо їх усунення; систематизовано чинники впливу на управління ефективністю рекламної діяльності підприємства, а саме: виділено найбільш небезпечні, менш небезпечні і безпечні чинники; розроблено алгоритм оцінки ефективністю рекламної діяльності підприємства.

  3. Запропоновано систему показників оцінки ефективності рекламної діяльності підприємства, яка включає узагальнюючі показники ефективності, в яких витрати і результати приведені до єдиної вартості з урахуванням фактора часу, а також запропоновано комплексний показник ефективності рекламної діяльності підприємства; розроблено алгоритм оцінки ефективності рекламної діяльності, який сприяє вибору методу і показників оцінки ефективності рекламної діяльності підприємства.

  1. Удосконалено методичний підхід до комплексної оцінки ефективності рекламної діяльності підприємства, що містить три етапи. Перший етап - це оцінка ефективності рекламної діяльності через аналіз рекламної активності підприємства з урахуванням додаткових ознак, які впливають на управління ефективністю рекламної діяльності підприємства. Другий етап - це оцінка ефективності рекламної діяльності підприємства на основі приватних, узагальнюючих і комплексних показників ефективності рекламної діяльності підприємства. Третій етап - комплексна оцінка процесу управління ефективністю рекламної діяльності підприємства на основі рекламної активності підприємства і значень показників ефективності за допомогою розробки матриці визначення рекламної позиції підприємства (позиція розвитку, стабілізації та підтримки рекламної діяльності підприємства).

  2. Розроблено стратегічні програми управління ефективністю рекламної діяльності підприємства, які є основою вибору найбільш оптимального із запропонованих варіантів стратегічного розвитку рекламної діяльності підприємства.

  3. Удосконалено науково-методичний підхід до складання рекламного бюджету підприємства, а саме: до схеми планування рекламного бюджету підприємства включено етап номінального визначення рекламного бюджету та формування резервного фонду проведення рекламних заходів для підвищення результативності використання рекламного бюджету підприємства.

  4. Запропоновано схему мінімізації ризиків рекламної діяльності підприємства відповідно до кожного з етапів управління рекламною діяльністю підприємства, що дозволяє значно підвищити ефективність цієї діяльності за рахунок виокремлення та мінімізації саме ризиків управління ефективністю рекламної діяльності підприємства.

Публікації автора:

Статті у фахових виданнях:

1. Ємцева Л.М.Теоретичні аспекти соціально-психологічних особливостей української реклами // Торгівля і ринок України. - Донецьк: ДонДУЕТ. – 2004. – Вип. 16, т.2. – С.60–65.

2. Ємцева Л.М. Исследование эффективности и эффекта рекламной деятельности // Торгівля і ринок України. – Донецьк: ДонДУЕТ. – 2003.– Вип. 17, т.3.– С.146–153.

3. Ємцева Л.М. Комплексний підхід до визначення ефективності рекламної діяльності торгового підприємства // Торгівля і ринок України. – Донецьк: ДонДУЕТ. – 2005.– Вип. 20.– С.253–258.

4. Бакунов О.О., Ємцева Л.М. Методологічні аспекти оцінки ефективності рекламної діяльності комерційних підприємств // Торгівля і ринок України. – Донецьк: ДонДУЕТ. – 2006. – Вип. 21, т.2.– С.148–154.

Особистий внесок: Розроблено методику оцінки ефективності рекламної діяльності підприємства та схему комплексної оцінки ефективності рекламної діяльності підприємства. – 0,22 д.а.

5. Ємцева Л.М. Визначення рекламної позиції підприємства // Торгівля і ринок України. – Донецьк: ДонДУЕТ. – 2007. – Вип. 23, т.2. – С.216–222.

6. Ємцева Л.М. Особливості рекламної стратегії підприємств споживчого ринку // Наукові записки. Збірник наукових праць кафедри економічного аналізу Тернопільського національного економічного університету. – Тернопіль: Економічна думка. – 2006. – Вип. 16.– С.280–284.

7. Ємцева Л.М. Формування оптимального рекламного бюджету підприємств споживчого ринку // Вісник соціально–економічних досліджень. – Одеса: ОДЕУ. – 2007. – Вип. 27. – С.126–132.

За матеріалами конференцій:

1. Ємцева Л.М. Теоретичні аспекти організації рекламної діяльності підприємств в Україні // Теория и практика экономики и предпринимательства: Материалы II международной научно-практической конференции. – Алушта: ТНУ ім. В.І. Вернадського.- 2004. – С. 51.

2. Бакунов О.О., Ємцева Л.М. Оценка эффективности коммерческой рекламы // Управління підприємством: проблеми та шляхи їх вирішення: Матеріали Міжнародної науково - практичної конференції. – Ялта: ДонДУЕТ. 2005. Т. 2. – С. 126-132.

Особистий внесок: виділено п’ять суб'єктів рекламної діяльності підприємства. – 0,15 д.а.

3. Ємцева Л.М. Определение рекламной политики предприятия // Теория и практика экономики и предпринимательства: Материалы II международной научно-практической конференции. – Алушта:ТНУ ім. В.І. Вернадського. 2005. – С. 69.

4. Ємцева Л.М. Совершенствование процесса управления рекламной деятельностью на предприятии // Теория и практика коммерческой деятельности: сб. материалов VI Межрегион. науч.-практ. конф., – Красноярск: Краснояр. гос. торг.-екон. ин-т. – 2006. – Ч.1. – С.198-203.

5. Ємцева Л.М. Оценка эффективности рекламной деятельности предприятий потребительского рынка // Актуальні проблеми сучасної науки: Матеріали другої всеукраїнської науково-практичної інтернет – конференції. – Київ. – 2006. – Ч.3. – С.16-19.

6. Ємцева Л.М. Мониторинг рекламной деятельности предприятия // Розвиток наукових досліджень: Матеріали другої міжнародної науково - практичної конференції. – Полтава: ІнтерГрафіка. – 2006. – Т. 11. – С.38–40.

7. Ємцева Л.М. Система управления рисками рекламной деятельности предприятий потребительского рынка // Управління розвитком соціально-економічних систем: глобалізація, підприємництво, стале економічне зростання: Праці сьомої міжнародної наукової конференція студентів та молодих учених. - Донецьк: ДонНУ. – 2006. – Ч.3. – С.38-40.

8. Ємцева Л.М. Исследование управления эффективностью рекламной деятельности предприятий потребительского рынка // Соціум. Наука. культура: Матеріали другої всеукраїнської науково-практичної інтернет – конференції. – Київ. – 2007. – Ч.1. – С. 9-10.

10. Ємцева Л.М. Сущность понятия «управление эффективностью рекламной деятельности предприятия» // Проблеми глобалізації та моделі стійкого розвитку економіки: Матеріали III всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених. – Луганськ: Східноукраїнський нац. ун-т ім.В. Даля. – 2007. – С. 338-339.

11. Ємцева Л.М. Анализ рекламной активности предприятий потребительского рынка // Тенденции развития мировой торговли в XXI веке: Материалы II международной научно-практической конференции. – Пермь: Пермский институт (филиал) ГОУ ВПО «Российский государственный торгово-экономический университет». – Изд-во ПОНИЦАА. – 2007. – С. 113-120.

12. Ємцева Л.М. Сравнительная характеристика методов формирования рекламного бюджета предприятия // Управління підприємством: проблеми та шляхи їх подолання: Матеріали між нар. наук.- практ. конф. - Донецьк: ДонДУЕТ. – 2007. – Т.II. – С. 41-44.