Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Теорія та історія культури


Шаповал Олена Віталіївна. Творча діяльність балетмейстера А.Ф.Шекери в контексті історії української хореографічної культури 60-90 років ХХ століття : дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. — К., 2006. — 196арк. — Бібліогр.: арк. 185-196.



Анотація до роботи:

Шаповал О.В. Творча діяльність балетмейстера А.Ф.Шекери в контексті історії української хореографічної культури 60-90 років ХХ століття. – Рукопис

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.01 – теорія та історія культури. Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, 2006.

У роботі досліджується розвиток українського балетного театру кінця 60-х – 90-х років ХХ століття на основі аналізу творчості його лідера – художнього керівника балету і головного балетмейстера Національної опери України, народного артиста України, лауреата Національної премії України ім. Т.Г.Шевченко А.Шекери в контексті поступу національної хореографічної культури як її домінанта і визначальна риса. Розглядаються проблеми балетмейстерського мистецтва, як складової української театральної культури, в багатовекторних зв'язках із соціокультурною і театрально–художньою ситуацією означеного періоду.

Аналізуються сутнісні особливості творчої діяльності А.Шекери в контексті мистецьких шукань балетмейстерів–постановників балетних театрів України в аспекті історичного розвитку української хореографічної культури. На основі дослідження постановок А.Шекери визначаються структури і форми історичного буття і розвитку українського балетмейстерського мистецтва як рушійної сили розвитку, збагачення й оновлення національної хореографічної культури.

З’ясовуються процеси еволюції жанру хореодрами й утвердження принципів танцювального симфонізму на основі аналізу різноманітних за тематикою, жанровими і стильовими особливостями балетних вистав А.Шекери. Також аналізуються творчі складності і суперечності розвитку мистецтва балетмейстера–постановника та його художні здобутки в процесі створення національного репертуару, новаторських інтерпретацій балетних партитур зарубіжних композиторів–симфоністів XX ст., а також проблеми сучасного прочитання російської та світової класичної спадщини.

Ключові слова. Балетмейстерське мистецтво, А.Ф.Шекера, хореодрама, балетний театр, хореографічна культура.