Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Теорія та історія культури


Мамаєв Сергій Георгійович. Структурування та формалізація даних наукового опису об'єкту художньої культури : Дис... канд. наук: 17.00.01 - 2002.



Анотація до роботи:

МАМАЄВ С.Г. Структурування та формалізація даних наукового опису об'єкту художньої культури. (На матеріалі образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.01 "Теорія та історія культури". - Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського, Київ, 2002.

Робота присвячена проблемі переведення на електронні носії інформаційних даних про твори пластичних мистецтв. Автор зіткнувся з низкою труднощів, що пов'язані з недостатньою розробленістю деяких теоретичних питань мистецтвознавства, зокрема - історія стилю, видова та жанрова класифікація та ін. Крім цього одною з найскладніших проблем залишається доцільний ступінь формалізації звичної для мистецтвознавців мови. Автор намагається, не торкаючись фундаментальних теоретичних проблем, запропонувати оптимальні засоби практичного вирішення цих завдань.

У перспективі передбачається розширення застосованих методів на інші галузі науки та культури з метою створення єдиного інформаційного середовища.

У Висновках підводяться підсумки та визначаються перспективи використання електронно-обчислювальної техніки в інших аспектах наукової роботи художніх збірок.

Основні результати роботи:

1.Доведено ефективність пристосування інформаційної технології до вимог традиційних методів паспортизації музейного предмету.

2.Визначені методи формалізації конкретних мистецтвознавчих характеристик художнього твору в контексті музейного збиральництва.

3.Запропоновані зразкові ієрархічні класифікаційні схеми і доведено їх практичну придатність в інформаційній роботі музеїв.

4.Розроблено архітектуру бази даних для художніх колекцій, загальні алгоритми її заповнення та інформаційного пошуку.

5.Запропоновано принципову схему опису творів образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва в музейній збірці, адаптовану до традиційних методів музейної роботи.

6.Уточнений зміст низки мистецтвознавчих термінів стосовно вимог інформаційної роботи музею.

Публікації автора:

Мистецтво України. Енциклопедія. Т.1. - К., 1996 (Статті "Бенуа Л.М.", "Бенуа М.Л.", "Бенуа Л.М.” “Бруні Т.Г.", "Будкевич", "Воланж"; загальний обсяг – 0,2 авторських аркуші).

Мамаев С.Г. В поисках радуги // Art Line. - N 9. - 1997. – С. 60-63.

Мамаев С.Г. "...и хулиган" (О премьере балета "Барышня и хулиган" в Национальной опере) // Art Line. - N 7-8. - 1998г. – С. 40-41.

Мамаев С.Г. Вадим Федотов: воспоминания о балетмейстере // Art Line. - N 2. - 1999. – С. 4-6.

Мамаев С.Г. Письма о киевской поэзии. Письмо 1-2 // Art Line. - N 3. - 1999. – С. 42-43.

Мамаев С.Г. Письма о киевской поэзии. Письмо 3-4. // Art Line. - N 4. - 1999. – С. 34-36.

Мамаев С.Г. Концерт для старости с оркестром. (О балете Г.А.Ковтуна) // Art Line. - N 4. - 1999г. – С. 32-33.

Мамаев С.Г. Письма о киевской поэзии. Письмо 5. // Art Line. - N 5-6. - 1999. – С. 38-40.

Мамаев С.Г., Тышко С.В. К дискуссии по поводу письма М.Глинки с Украины // Науковий вісник Національної Музичної Академії України ім. П.І.Чайковського. Випуск 12. Історія музики в минулому і сучасності. - К., 2000. – С. 135-144 (загальний обсяг – 0,7 авт. арк.; власного тексту – 0,2 авт.арк.).

Мамаев С.Г., Тышко С.В. Странствия Глинки Комментарий к "Запискам". Часть І. Украина. // Київське музикознавство. Випуск 4. - К., 2000. – 228 с. (загальний обсяг – 15,5 авт.арк.; власного тексту – 6 авт.арк.).

Мамаев С.Г., Тышко С.В. Странствия души по просторам музыки. Творчество М.И. Глинки и мотив путешествия в музыкальной культуре романтизма // Київське музикознавство. Випуск 6. – К., 2001. – С. 126-154 (загальний обсяг 1,6 авт. арк., власного тексту - 0,4 авт. арк.).

Мамаев С.Г. Судьба уездной барышни как знак и примета времени (Повесть Пушкина и жизненные реалии) // А.С.Пушкин и проблемы мировой культуры. Русская литература. Иссследования. Сборник научных трудов. Выпуск 1. Т. І. – Киев: Логос, 1999 (2000). – С. 79-83.

Мамаев С.Г. О некоторых источниках пушкинских вдохновений (еще о "байронизме" Пушкина). // Мысль, слово и время в пространстве культуры. Межвузовский сборник научных трудов. Выпуск 2. - К., 2000. – С.46-55.

Мамаев С.Г. Язык музейного описания (К вопросу о взаимодействии семантической и эстетической информации. На материале паспортизации произведений изобразительного искусства.) // Материалы 6-й международной конференции "Язык и культура". Т.4 (Л-Я). – К., 1998 (1999). – С. 48-60.

Мамаев С.Г. Непрофильная собственность. (Произведения искусства в обменных, резервных и т.п. фондах музеев Киева). // До 100-річчя Національного художнього музею України. Матеріали ювілейної наукової конференції. - К., - 1999. – С. 88-91.