Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Теорія та історія культури


Ткаченко Марина Костянтинівна. Становлення світового інституту кінопродюсерів у системі кіновиробництва кінця ХIХ - початку ХХ століття: Дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв. - К., 2002. - 214арк. - Бібліогр.: арк. 199-214.



Анотація до роботи:

Ткаченко Марина Костянтинівна. Становлення світового інституту кінопродюсерів у системі кіновиробництва кінця XIX — початку XX століття. — Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.01. — теорія та історія культури. Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв. Київ, 2002.

На основі аналізу діяльності кінопродюсерів провідних фільмопродукуючих країн світу, в т. ч. України, досліджуються тенденції і головні етапи становлення професії кінопродюсера, кінопідприємництва (кінопродюсерства) та світового інституту кінопродюсерів. Пропонуються науково обґрунтовані визначення вказаних понять, які дотепер не вживалися в науковій літературі, а також простежено перехід складу кінопродюсерів від гомогенного (однорідного) до гетерогенного (різнорідного) стану в кіновиробництві.

Становлення професії кінопродюсера, кінопідприємництва (кінопродюсерства) та світового інституту кінопродюсерів розглядається під кутом взаємовпливу внутрішніх і зовнішніх чинників у діяльності кінопродюсерів. Типові риси і стильові компоненти діяльності кінопродюсерів розкриваються на основі видів, функцій і категоріальної системи розподілу їхньої праці. Роль і значущість кінопродюсерської діяльності досліджуються як складові частини культуротворчого процесу і постають у формі соціально-культурного явища.

У дисертації пропонуються шляхи використання результатів дослідження для обґрунтування наукової концепції розвитку кіно початкового періоду, навчання сучасних українських кінопродюсерів.

Публікації автора:

Ткаченко М. К. Кінепродюсер – не актор, але без нього і кіно не кіно // Наука – фантастика. – 1995. – № 11, 12. – С.24.

Ткаченко М. К. Професія – кінопродюсер // Українська культура. – 1996. – № 2. – с. 13 – 15.

Ткаченко М. К. Про роль українських першопрохідників у розвитку вітчизняного кіномистецтва // Мистецтво екрану: Зб. наук. пр. Випуск 1 / Київський державний інститут театрального мистецтва ім. І. К. Карпеко-Карого, кафедра кінознавства. – Вінниця: Глобус- прес, 2001. – с. 5 – 20.

Ткаченко М. К. Вплив суміжних мистецтв на становлення професії кінопродюсера //Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури: Випуск VI: Зб. наук. праць: У 2-х частинах. Частина ІІ. – К., 2001. – с. 138 – 146.

Ткаченко М. К. Деякі особливості впливу економічних факторів на діяльність кінопродюсерів // Наукові записи Тернопільського державного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка / Серія: Мистецтво. – 2001. – № 2 (7). – с. 106 – 110.

Ткаченко М. К. Формування основних функцій продюсерської діяльності на початковому етапі розвитку кіно // Культура України: Зб. наук. пр. – вип. 8: Мистецтвознавство / Харківська державна Академія культури. – Х.: ХДАК, 2001. – с. 86 – 92.

Ткаченко М. К. Значення кінопродюсерів у процессі відродження української кінематографії // Матеріали міжнародної науково-теоретичної конференції “Духовна культура в інформаційному суспільстві”.- Х.: ХДАК, 2002.- С.104 – 106.