Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


Солодовнік Олеся Олександрівна. Розробка організаційно-економічного забезпечення розвитку АТП : Дис... канд. наук: 08.06.01 - 2007.



Анотація до роботи:

Солодовнік О. О. Розробка організаційно-економічного забезпечення розвитку АТП. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – економіка, організація і управління підприємствами. – Національний транспортний університет, Київ, 2006.

Дисертацію присвячено комплексу питань, пов’язаних з розробкою організаційно-економічного забезпечення розвитку АТП у ринкових умовах. Уточнено економічну сутність поняття «організаційне забезпечення розвитку підприємства» та запропоновано розширити його обсяг шляхом включення нового елемента логічного класу – методу рефлексії; розроблено порядок прийняття контрагентом бажаного для підприємства рішення щодо доцільності й умов контакту; удосконалено порядок вибору підприємством суб`єкта взаємодії; обґрунтовано методичний підхід до комплексного аналізу стану розвитку АТП, що дозволяє визначити стан і специфіку кругообігу капіталу підприємств автотранспорту за фазами залучення, розміщення і використання; удосконалено методичні положення щодо вибору АТП банка-кредитора, які дозволяють підприємству знайти банк, який відповідає його вимогам до якості обслуговування; розроблено методику самооцінки кредитоспроможності АТП, яка побудована на імітації вимог банків до позичальника на етапах надання кредитів та моніторингу їх повернення.

Узагальнення теоретичних положень та практики організаційно-економічного забезпечення функціонування і розвитку АТП дозволили зробити такі висновки:

1. Послаблення ролі автотранспорту у забезпеченні перевезень вантажів в умовах трансформації економіки України, а також зростання конкуренції з боку перевізників - фізичних осіб обумовлюють низький рівень наявного виробничого потенціалу АТП. У зв’язку з цим на автотранспорті підвищується значимість подальшої розробки теоретичних і методичних основ організації ресурсного забезпечення розвитку АТП.

2. Важливим етапом формування і реалізації підприємством стратегічних завдань розвитку є достовірний аналіз й оцінка результатів господарської діяльності. Існуючі методичні положення щодо такого аналізу не дозволяють дослідити специфіку формування, розміщення й використання капіталу АТП, спричинену умовами функціонування ринку автотранспортних послуг.

У зв’язку з цим пропонується доповнити аналіз результатів господарської діяльності підприємства аналізом кон`юнктуроутворюючих факторів та кон`юнктури регіонального ринку автотранспортних послуг, а також використовувати методи таксономії для оцінки стану кругообігу капіталу АТП за його фазами: залучення, розміщення та використання.

3. Враховуючи те, що вантажні АТП мають проблеми на стадіях залучення і розміщення капіталу, підвищення ефективності відносин підприємства з кредиторами можливе шляхом формування його поведінки, виходячи з вимог контрагентів та власних пріоритетів у взаємодії. Для практичної реалізації такого підходу на АТП в роботі розроблено порядок прийняття контрагентом бажаного для АТП рішення та відповідні методичні рекомендації.

4. Формування критеріїв порівняння підприємством потенційних суб`єктів взаємодії, що відповідають його вимогам, пропонується здійснювати методом аналізу ієрархій з використанням анкетування як способу збору суджень експертів. Розроблено точні вказівки щодо складу процедур, які необхідно виконати для отримання й обробки даних експертизи.

5. Банківською системою України накопичено значний потенціал для кредитування реального сектора економіки, проте обсяги кредитування транспортних підприємств залишаються незначними. Запропоновані в роботі нові організаційні форми взаємодії АТП з комерційними банками та методичний апарат їх реалізації дозволяють частково розв’язати цю задачу і підвищити ефективність кругообігу капіталу підприємств на всіх його стадіях (залучення, розміщення та використання). Важливою умовою такої взаємодії має стати узгодженість інтересів сторін співробітництва, що досягається на основі визначення і врахування вимог певного банку до позичальників на всіх етапах кредитного процесу.

6. Вимоги АТП у взаємодії з банком стосуються діяльності банку як суб’єкта фінансового ринку й основних характеристик його послуг (вартості та якості), які можуть суттєво відрізнятися в розрізі філій (відділень). Пропонується на підставі експертного опитування встановлювати основні критерії порівняння банків-кредиторів, що дозволятиме враховувати суб’єктивні уявлення АТП стосовно кредитора. Для реалізації відповідних завдань розроблено методичні рекомендації щодо формування та аналізу релевантної інформації, порівняння та ранжування потенційних банків-кредиторів за ступенем задоволеності підприємства.

7. Відповідність АТП вимогам банку до позичальника є обов`язковою умовою ініціалізації відносин між ними. Розроблені методичні рекомендації щодо самооцінки підприємством кредитоспроможності дозволять йому встановити ступінь такої відповідності й можливий результат дій банків-кредиторів, визначити «проблемні» з точки зору кредитора параметри роботи та розробити завдання з усунення причин відхилень та контролю за здійсненням виробничо-господарської діяльності у процесі кредитного обслуговування.

Публікації автора:

Надруковані у фахових наукових виданнях:

  1. Солодовник О. А. Оценка кредитоспособности заемщика коммерческого банка: анализ современных подходов // Вісн. Харківського держ. політехн. ун-ту. Зб. наук. праць. – 2001. – Вип. 24. – С. 214 – 220.

  2. Солодовник О. А. Алгоритм получения и обработки данных экспертного опроса // Економіка транспортного комплексу: Зб. наук. праць. – Х.: ХНАДУ. – 2003. – Вип. 6. – С. 16 – 19.

  3. Солодовник О. А. Анализ подходов к определению термина «услуга по перевозке грузов автотранспортом» // Коммунальное хозяйство городов: Научно-технический сборник. – К.: Техника, – 2003. – Вып. 48. – С. 148 – 154.

  4. Солодовник О. А. Методическое обеспечение выбора заемщиком банка-кредитора // Економіка транспортного комплексу: Зб. наук. праць. – Х.: ХНАДУ. – 2004. – Вип. 7. – С. 34 – 39.

  5. Солодовник О. А. Особенности оценки кредитоспособности предприятий транспорта // Економіка транспортного комплексу: Зб. наук. праць. – Х.: ХНАДУ. – 2006. – Вип. 9. – С. 79 – 85.

  6. Солодовник О. А. Проблемы методологического обеспечения анализа состояния развития услуг АТП // Вісник Міжнародного Слов`янського університету. Серія „Економічні науки”. – Х., 2006. – Т. 9. – № 1. – С. 71 – 75.

  7. Солодовник О. А. Рефлексия в обеспечении развития предприятия // Вісн. Нац. техн. ун-ту "Харківський політехнічний інститут". Зб. наук. праць. Тематичний випуск: Технічний прогрес і ефективність виробництва. – 2006. – № 13. – С. 143 – 150.

Тези доповідей на конференціях:

  1. Солодовник О. А. Особенности моделирования взаимодействия «Заемщик – Банк» // Материалы научно-практической конференции «Перспективные разработки науки и техники».– Белгород: Руснаучкнига; Днепропетровск: Наука и образование. – 2004. – Том 5. Экономические науки. – С. 38 – 40.

  2. Солодовник О. А. Рефлексивное управление взаимодействием «заемщик – банк» // Молодь України і соціально орієнтована економіка: Матеріали міжнародної наукової конференції молодих учених і студентів. – Харків: ХНАДУ, 2004. – С. 141 – 142.

  3. Солодовник О. А. Рефлексивная модель взаимодействия «АТП – Банк» // Матеріали VIIІ Міжнародної науково-практичної конференції «Наука і освіта` 2005». – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. – Том 74. Фінансові відносини. – С. 49 – 52.