Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Експлуатація та ремонт засобів транспорту


624. Павленко Віктор Олексійович. Підвищення паливної економічності автомобіля оптимізацією параметрів системи "двигун - трансмісія": дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Харківський національний автомобільно-дорожній ун-т. - Х., 2004. , табл.



Анотація до роботи:

Павленко В.О. Підвищення паливної економічності автомобіля оптимізацією параметрів системи “двигун – трансмісія”. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.20 – Експлуатація та ремонт засобів транспорту. – Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Харків, 2004.

Аналіз шляхів поліпшення паливної економічності автомобілів визначив пріоритетність розробок, спрямованих на узгодження характеристик і раціональний вибір параметрів системи “двигун – трансмісія”.

В результаті досліджень запропонована математична модель дорожніх витрат палива, обґрунтований критерій паливної економічності, показано, що для його визначення необхідно мати інформацію про реальний розподіл режимів роботи з часу, розроблені методи і технічні засоби для їх реалізації.

Дорожні випробування автомобіля КрАЗ-6510 дозволили з’ясувати причини погіршення експлуатаційної економічності та запропонувати заходи щодо її поліпшення. Практична реалізація цих заходів призвела до зменшення дорожніх витрат палива більш ніж на 6%.

На основі аналізу формування експлуатаційних показників розроблено алгоритм синтезу оптимальних властивостей автомобіля і двигуна, на підставі якого для автомобіля КрАЗ-6510 був визначений робочий ряд передач, що забезпечує оптимізацію режимів роботи системи “двигун – трансмісія”.

Результати досліджень прийнято до впровадження на холдінговій компанії “АвтоКрАЗ”, головному спеціалізованому конструкторському бюро по двигунах середньої потужності, автомобільному управлінні озброєння Міністерства оборони України.

  1. Проведений аналіз стану питання за літературними джерелами і оцінка технічного рівня вантажних автомобілів, обладнаних дизельними двигунами, показав відсутність досить обґрунтованих рекомендацій щодо вибору характеристик системи “двигун – трансмісія”, що приводить до невиправданого збільшення експлуатаційної витрати палива. Рішення цієї задачі вимагає розробки нових критеріїв оцінки експлуатаційних показників вантажного автомобіля і створення комплексу методів і засобів для їхнього визначення.

  2. Удосконалений метод ідентифікації експлуатаційних показників автомобільного двигуна з газотурбінним наддуванням дозволяє підвищити точність визначення завантаження силової установки. Визначальними параметрами зазначеного методу є тиск газів перед турбіною і частота обертання колінчатого вала двигуна.

  3. Реалізація запропонованого методу на основі розроблених бортового режимоміра і покажчика завантаження дозволяє одержувати інформацію про розподіл режимів роботи двигуна. При цьому як статична, так і динамічна похибки вимірів складають 4...9%.

  4. Випробування вантажного автомобіля КрАЗ-6510 при повному ваговому завантаженні з двигуном СМД-31.15 при використанні розробленого режимоміра показали, що в широкому діапазоні дорожніх умов (сумарний коефіцієнт дорожнього опору y=0,027…0,060) найбільш вірогідними є такі показники роботи двигуна: коефіцієнт завантаження по потужності КN=0,658…0,794, середньоексплуатаційна питома витрата палива і потужності – gе=0,233…0,249 г/кВтгод, Nе=121…146,1кВт. При зниженні вагового завантаження автомобіля на 50% зазначені показники складають: КN=0,654…0,739, gе=0,232…0,234 г/кВтгод, Nе=118…120,4 кВт.

  5. Використання номограм, отриманих при сполученні полів розподілу режимів роботи й універсальної паливної характеристики двигуна, дозволяє визначати раціональні за витратою палива і виробленої енергії режими роботи автомобіля і двигуна. Експлуатаційні випробування автомобіля КрАЗ-6510 із двигуном СМД-31.15 показали, що використання розроблених номограм дає можливість підвищити експлуатаційну паливну економічність автомобіля на 6,3%.

  6. На основі багатопараметрової оптимізації характеристик системи “двигун – трансмісія” автомобіля КрАЗ-6510 із двигуном СМД-31.15 установлений ряд підвищених передач, що має потенційну можливість до поліпшення експлуатаційної паливної економічності і забезпечує порівняно зі штатним рядом більш широкий діапазон швидкостей руху автомобіля. Рекомендовані передатні числа вищих передач такі: 0,61; 1,00; 1,17.

Публікації автора:

  1. Павленко В.А., Варваров Л.Н. Предпосылки оптимизации режимов работы двигателя по топливной экономичности // Тракторная энергетика в растениеводстве. – Харьков: ХГТУСХ. Сб. науч. тр. – 2001.- Вып. 4. – С. 71-74. (здобувач удосконалив методику ідентифікації потужності автомобільного двигуна з газотурбінним наддуванням за параметрами робочого процесу).

  2. Павленко В.А. Оценка эффективности режимов работы автомобильного двигателя по выработанной энергии // Автомобиле - и тракторостроение. – Харьков: НТУ (ХПИ). Сб. науч. тр. – 2003. - №4. – С. 147-149.

  3. Варваров А.М., Павленко В.О. Алгоритм оптимізації характеристик систем “двигун – трансмісія” // Механізація сільського господарства. – Харків: Вісник ХДТУСГ. Зб. наук. пр. – 2001.- Вип. 7.– С. 87-92. (здобувач розробив методику параметричної оптимізації режимів роботи системи “двигун – трансмісія”).

  4. Павленко В.А. Математическая модель эксплуатационного расхода топлива // Автомобильный транспорт. – Харьков: ХНАДУ. Сб. науч. тр. – 2002.- Вып. 9.– С. 97 – 100.

  5. Волков В.П., Влащенко Г.И., Павленко В.А. Анализ методов определения мощности дизельного двигателя в условиях эксплуатации // Підвищення надійності відновлюваних деталей машин. – Харків: Вісник ХДТУСГ. – 2001.- Вип. 8, том 2. – С. 183-187. (здобувач розробив конструкцію бортового приладу – покажчика завантаження автомобільного двигуна).

  6. Варваров Л.Н., Сахаревич В.Д., Павленко В.А. Естественно-производственные условия проведения испытаний мобильной техники // Механізація сільськогосподарського виробництва. – Харків: Вісник ХДТУСХ. – 2002.- Вип. 12. – С. 9-12. (здобувач виконав аналіз класифікації дорожніх умов роботи автомобіля).

  7. Волков В.П., Павленко В.А., Варваров Л.Н., Выхватин В.В. Анализ и синтез топливной экономичности грузового автомобиля в условиях эксплуатации // Автомобильный транспорт. – Харьков: ХНАДУ. Сб. науч. тр. – 2002.- Вып. 10. – С. 56-59. (здобувач провів експлуатаційні випробування автомобіля і узагальнив їх результати).

  8. Волков В.П., Павленко В.А. Определение эксплуатационного расхода топлива грузового автомобиля 6 класса // Автомобильный транспорт: проблемы и перспективы. Материалы V международной научно-технической конференции. – Севастополь: СевНТУ. – 2002. – С. 59 – 64. (здобувач удосконалив методику визначення експлуатаційної витрати палива).