Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Соціологічні науки / Спеціальні та галузеві соціології


Яковлев Анатолій Опанасович. Освіта як чинник розвитку особистості в соціокультурному контексті : Дис... канд. наук: 22.00.04 - 2004.



Анотація до роботи:

Яковлев А.О. Освіта як чинник розвитку особистості в соціокультурному контексті. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата соціологічних наук за спеціальністю 22.00.04 – спеціальні та галузеві соціології. - Харківський національний університет ім. В.Н.Каразіна, Харків, 2003.

Дисертація присвячена аналізу особистісно-індивідуального потенціалу освіти в контексті соціокультурних трансформацій постіндустріального суспільства. Автором розроблена теоретико-соціологічна концепція освіти як соціокультурного синтезу, що відповідає екзистенціально-принциповим імперативам сучасності.

В дисертації виявлені нові форми освітньої діяльності, обумовлені глобальною комунікативною мережею, новим типом інтеграції науки, освіти і виробництва; розроблений конструкт освітнього суспільства.

В дисертації розкритий екзистенціальний, антропологічний, соціологічний і культурологічний зміст безперервної освіти; у результаті аналізу моделей інноваційної і проблемно орієнтованої інституціональної освіти і тенденцій розвитку позаінституціональної й оказіональної освіти установлені фундаментальні ознаки, що відрізняють нову концепцію освіти від попередньої; розроблені рекомендації по удосконалюванню змісту і форм інституціональної і позаінституціональної освіти і реалізації едукативних можливостей оказіональної освіти; проаналізовані особливості становлення освітнього суспільства на національному та наднаціональному рівнях.

Публікації автора:

1. Яковлев А.О. Антропологічний вимір освіти як методологічний принцип її дослідження. //Вісник Харківського національного університету ім.В.Н. Каразіна. –Харків, 527’2001. Вип 13. – С.106-109.

2. Яковлев А.О., Подольська Є.А. Інститут освіти як соціокультурна система в умовах трансформації суспільства. // Методологія, теорія і практика соціологічного аналізу сучасного суспільства. – Харків, 2001 – С.397-404 (дисертанту належить аналіз причин і умов кризи сучасної освіти, системоутворюючих ознак інституту освіти; аналіз етапів якісних змін інституту освіти як соціокультурного явища).

3. Яковлев А.О. Культурний сенс і гуманістичне призначення сучасної освітньої парадигми // Вчені записки Харківського гуманітарного університету “Народна українська академія”. Т.ІХ. – Харків: вид-во НУА , 2003. – С.232-241.

4. Яковлев А.О. Роль культурних інновацій в якісній зміні освіти // Вестник Международного славянского университета. Серия: “Социология”, “Искусствоведение”. Т. VI. №1, 2003. – С. 34-37

5. Яковлев А.О., Подольська Є.А., Назаркіна В.М. Освіта як чинник розвитку особистості в соціокультурному контексті. - Харків: Золоті сторінки, 2002. - 326 с. (дисертанту належать положення:

роль культурних інновацій в якісній зміні освіти, Гл. 1. 1, 2, 3, 4 повністю;

культурний сенс сучасної освітньої парадигми, Гл. 2. 1, 2, 3, 4 повністю;

культурні цілі, моральні цінності, стандарти освіти, Гл. 3. 4;

концептуальні основи формування освітнього і виховуючого суспільства, Гл. 4. 4;

особистісний підхід у системі гуманізації і гуманітаризації вищої школи, Гл. 5. 3.).

6. Яковлев А.А. Становление образовательного общества на рубеже тысячелетий // Труды междунар.научн. конф. "Человек, культура, цивилизация на рубеже ІІ-ІІІ тысячелетий". - Волгоград, 2000. - С.231-234

7. Яковлев А.А. Образование как основание развития личности // ХХI век: будущее в философском измерении.- Т.2.- Ч.I- Екатеринбург, 1999 - С.252-256

8. Яковлев А.О. Морально-правові аспекти розвитку особистості // Молодь в умовах нової соціальної перспективи. - Житомир, 2000. - С.77-79.

9. Яковлев А.О., Подольська Є.А. Освіта як соціокультурна система у суспільстві, що трансформується. //Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – К., 2001, Ч.І. – С.89-94. (дисертанту належить розробка положення про чинники культури як джерело якісно нової системи освіти; ситуацію постмодернізму в освіті; нові типи комунікацій та парадигмальні зрушення в освіті).

Анотації