Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка транспорту і зв’язку


402. Котлубай Вячеслав Олексійович. Організаційно-економічні основи оцінки конкурентоспроможності судноплавних компаній на фрахтовому ринку: дис... канд. екон. наук: 08.07.04 / НАН України; Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень. - О., 2004.



Анотація до роботи:

Котлубай В.О. Організаційно-економічні основи оцінки конкурентоспромо-жності судноплавних компаній на фрахтовому ринку - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.07.04 - економіка транспорту і зв'язку. - Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України, Одеса, 2004.

Дисертація присвячена розробці теоретичних положень і підходів до об'єктивної оцінки рівня конкурентоспроможності судноплавних компаній.

Об'єктом дослідження є конкуренція на фрахтовому ринку.

Предметом дослідження – методи оцінки конкурентоспроможності судноплавних компаній на фрахтовому ринку.

Проаналізовано стан світового транспортного флоту, розглянуто тенденції розвитку судноплавних компаній, розглянуто методи оцінки конкурентоспроможності продукції (послуг), виявлено їхні недоліки. Обґрунтовано методи оцінки конкурентоспроможності судноплавних компаній, засновані на оцінці ізольованого впливу факторів конкурентоспроможності на критерій - узагальнюючий показник її оцінки. Розроблено принципово новий алгоритм оцінки конкурентоспроможності судноплавних компаній, що дозволяє виявити і вперше кількісно оцінити конкурентні переваги і недоліки судноплавних компаній, як основи наступного зростання ефективності її діяльності.

В ринкових умовах особливу гостроту має проблема підвищення конкурентоспроможності судноплавних компаній. Її рішення припускає необхідність у вдосконаленні існуючих або розробці нових методик за оцінкою конкурентоспроможності судноплавних компаній на фрахтовому ринку.

Узагальнення отриманих результатів дослідження дозволило сформулювати і обґрунтувати такі висновки:

  1. В ході аналізу стану вантажного транспортного флоту судноплавних компаній Укрморрічфлоту встановлено, що з 1997 р. спостерігається постійна тенденція зниження дедвейту судноплавних компаній. Відзначено, що фрахтова діяльність є найважливішим елементом, який забезпечує ефективне функціонування судноплавства.

  2. Розглянуто тенденції розвитку світового судноплавства, які показали, що значні відстані перевезень і, як наслідок, висока питома вага фрахту в ціні товару створили передумови для удосконалення морських транспортних засобів і різкого збільшення інтенсивності обробки суден.

  3. Наведено аналіз сучасних методів оцінки конкурентоспроможності продукції (послуг). Відзначено їх недоліки, що вказує на необхідність розвитку досліджень у напрямі вдосконалення зазначених методів, з метою підвищення їх обґрунтованості, об'єктивності та достовірності відповідних оцінок рівня конкурентоспроможності.

  4. Проаналізовано основні етапи вступу України в ГАТС і ВТО. В результаті цього конкурентоспроможність кожної української судноплавної компанії, кожного її судна визначатиметься впливом угоди по торгівлі послугами ГАТС у разі розповсюдження сфери його дії на сектор міжнародних транспортних послуг України.

  5. Сформульовано принципи формування організаційно-економічного механізму активізації конкурентних переваг і усунення конкурентних недоліків, конкурентної діяльності, які враховують конкурентоспроможність надання транспортних послуг, як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках.

  6. Систематизовано зовнішні і внутрішні фактори конкурентоспроможності судноплавних компаній, як результат дії сучасних принципів і тенденцій розвитку світового морського судноплавства і глобалізації світової економіки. Обґрунтовано основні критерії оцінки розвитку конкурентоспроможності, які визначають взаємозв'язок і взаємообумовленість конкурентних переваг і недоліків з чинниками конкурентоспроможності.

  7. У контексті сучасних ринкових трансформацій у морському транспортному бізнесі уточнено категорію конкурентоспроможності судноплавних компаній.

  8. Обґрунтовано методи оцінки конкурентоспроможності судноплавних компаній, засновані на оцінці ізольованого впливу чинників конкурентоспроможності на критерій - узагальнюючий показник її оцінки.

  9. Розроблено принципово новий алгоритм оцінки конкурентоспроможності судноплавних компаній, що дозволяє виявити і вперше кількісно оцінити конкурентні переваги і недоліки судноплавних компаній, як основи подальшого зростання ефективності її діяльності.

Публікації автора:

Статті у наукових фахових виданнях

  1. Котлубай В.А. Методические подходы к оценке конкурентоспособности судоходной компании // Экономические инновации. - Одеса: ИПРЭЭИ НАН Украины, 2004. - Вып. 16 – С. 76-82.

  2. Котлубай В.О. Оцінка конкурентноздатності на основі логістичних принципів вибору способу перевезень // Проблеми підвищення ефективності інфраструктури: Збірник наукових праць НАУ – 2002.- Вип.8. - С.90-95.

  3. Котлубай А.М., Котлубай В.А. Бюджетное планирование и управление как инструмент повышения конкурентоспособности судоходных компаний // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті. – Одеса: ОНМУ, 2003. - Випуск 14. – С. 205-214. Особистий внесок здобувача - дослідження сучасного стану конкурентоспроможності судноплавних компаній.

  4. Котлубай А.М, Липинская О.А., Котлубай В.А. Формирование организационной структуры современной судоходной компании // Економіко-правові аспекти розвитку транспортних систем: Зб. наук.праць. ОНМУ, 2003. – Вип. 5. - С.153-161. Особистий внесок здобувача - дослідження існуючих організаційних структур судноплавних компаній.

  5. Котлубай В.О. Свобода реалізації конкурентних переваг в морському судноплавстві в умовах дії законодавства країн ЄС // Матеріали I науково-практичної конференції „Проблеми та перспективи розвитку транспортних систем: техніка, технологія, економіка і управління”. – Київ: КУЕТТ - 2003.