Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка та управління народним господарством


Ільєнко Оксана Вікторівна. Організація управління партнерськими відносинами підприємств в логістичних ланцюгах авіаційних перевезень : Дис... канд. наук: 08.00.04 - 2008.



Анотація до роботи:

Ільєнко О.В. Організація управління партнерськими відносинами підприємств у логістичних ланцюгах авіаційних перевезень. – Рукопис

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (економіка авіаційного транспорту). – Національний авіаційний університет Міністерства освіти і науки України, Київ, 2008.

Дисертацію присвячено розробці теоретичних, методичних та практичних рекомендацій щодо формування партнерських відносин у логістичних ланцюгах авіаційних перевезень.

У роботі проведено дослідження науково-методичних засад формування логістичних ланцюгів перевезень. Розкрито економічну сутність і форми партнерських відносин підприємств, надана оцінка ефективності управління взаємодією цих підприємств у логістичних ланцюгах. Розроблено концептуальні засади синергізму партнерських відносин в логістичному ланцюзі авіаперевезень для стратегічного і тактичного рівнів управління.

Запропоновано механізм управління внутрішніми та зовнішніми партнерськими відносинами й економіко-математичну модель, що дозволяють обирати стратегії побудови та розвитку взаємодії ланок логістичного ланцюга авіаперевезень для максимізації сукупного синергетичного ефекту.

Основним науковим результатом дисертаційної роботи є теоретичне узагальнення, наукове обґрунтування та нове вирішення наково-практичного завдання - організації управління партнерськими відносинами в логістичному ланцюзі авіаперевезень, що має суттєве значення для підвищення ефективності функціонування та конкурентноздатності вітчизняних авіапідприємств на ринку авіаційних перевезень.

У процесі дослідження були отримані такі результати та зроблені наступні висновки:

1) Сучасна концепція логістизації світової економіки як домінуюча парадигма бізнесу XXI століття виходить із того, що досягти успіху на конкурентних ринках можна за рахунок взаємодії всіх суб’єктів господарювання, які співпрацюють у тріаді виготовлення – дистрибуції та використання продукту. Аналіз теоретичних засад логістики дозволив уточнити поняття логістичного ланцюга як упорядкованої сукупності суб’єктів господарської діяльності, що утворюють логістичну систему, яка планує, здійснює і контролює процеси переміщення і трансформації ресурсів у кінцеву продукцію та доведення її до споживача;

2) узагальнення наукових досліджень форм і методів відносин учасників логістичного ланцюга дозволило визначити, що найбільший ефект дає взаємодія партнерських організацій, яка породжує комплементарні вигоди інтегрованих зусиль окремих суб’єктів логістичної системи. В умовах невизначеності і зростаючих ризиків саме такі підприємства, об'єднані в логістичні ланцюги, здатні оцінювати й використовувати ринкову ситуацію, своєчасно і з мінімальними витратами адаптувати систему до динаміки змін кон'юнктури ринку;

3) проведені дослідження показали, що тільки через управління партнерськими відносинами між ланками логістичного ланцюга перевезень можлива синхронізація і координація авіатранспортних процесів, спільне використання матеріальних та інформаційних ресурсів взаємодіючих підприємств, єдність економічних інтересів щодо отримання спільної вигоди та підвищення якості обслуговування споживача на довгостроковій основі. Партнерська взаємодія дозволяє отримати додатковий економічний ефект за рахунок ринкової, витратної, технологічної та управлінської синергії;

4) аналіз стану ринку авіаційних перевезень в Україні дозволив виявити недостатність і фрагментарність партнерської взаємодії авіа-перевізників, аеропортів, агентів із продажу перевезень, підприємств авіаційного та неавіаційного сервісу за умови домінуючої ролі двох авіакомпаній (МАУ та АероCвіт), початкового стану інтеграційного процесу (створення першого вітчизняного альянсу) та зовнішніх загроз при приєднанні до програми ЄС «про відкрите небо»;

5) мінливість внутрішніх економічних умов авіаційної діяльності та жорстка зовнішня конкуренція визначають необхідність використання всього спектру форм і методів партнерської взаємодії у логістичному ланцюзі авіаперевезень, що повинно стати пріоритетною політикою виживання вітчизняних авіаперевізників та їх інтеграції до глобального авіаційного простору.

6) партнерська взаємодія підприємств в авіатранспортному ланцюзі забезпечує можливості отримання синергетичного ефекту збільшення масштабу перевезень (обсягів та географії перевезень), економії витрат і тривалості часу на маршруті завдяки інтеграції компетенцій у виконанні всіх етапів авіатранспортного процесу, спільному використанні матеріальних та інформаційних ресурсів взаємодіючих підприємств, взаємному наданні послуг.

7) запропонована структура управління внутрішніми та зовнішніми відносинами між ланками логістичного ланцюга авіаперевезень дозволяє обирати стратегію і тактику побудови та розвитку партнерства з метою досягнення поставленої мети, оптимального використання наявних ресурсів та забезпечення конкурентоспроможності компаній у тривалому періоді.

8) комерційні угоди про співпрацю авіапідприємств та взаємне надання послуг дозволяють формувати новий пасажиропотік на авіалініях спільної експлуатації з єдиною наскрізною перевізною документацією, системою тарифних пільг, гарантованих найвигідніших для авіапасажирів стикувань, що призводить до збільшення обсягів перевезень, зменшення загальної суми витрат на їх забезпечення, а також підвищення якості обслуговування та рівня задоволеності авіаційної клієнтури.

9) напрямком подальших наукових досліджень слід визначити розробку інформаційного та правового забезпечення механізму управління партнерськими відносинами в логістичному ланцюзі авіаперевезень.

Публікації автора:

Статті у наукових фахових виданнях:

  1. Ильенко О.В. Алгоритм построения интегрированной логистической системы предприятия // Проблеми системного підходу в економіці. Збірник наукових праць, 2006. - №14-К.С. 39-43.

  2. Ильенко О.В. Трансакционные издержки в интегральном показателе экономической эффективности предприятий // Проблеми системного підходу в економіці. Збірник наукових праць, 2006. - №13.-К. С. 97-100.

  3. Ільєнко О.В. Розробки організаційного механізму узгодження інтересів учасників інтегрованого ланцюгу товарного руху// Економіка, підприємництво та менеджмент. Журнал наукових праць, 2007. - №8. С. 31-38.

  4. Ільєнко О.В. Розвиток партнерських відносин в логістичних ланцюгах товарного руху // Проблеми системного підходу в економіці. Збірник наукових праць, 2007. - №20-К. С. 67-72.

  5. Ільєнко О.В. Аналіз взаємодій авіакомпаній України з зовнішнім авіаційним середовищем // Збірка наукових праць. Економіка: проблеми теорії та практики, 2007. С. 1699-1703.

  6. Ільєнко О.В. Організація партнерських відносин підприємств з клієнтськими організаціями – споживачами // Проблеми системного підходу в економіці. Збірник наукових праць, 2007. – №21-К. С. 55-59.

  7. Ільєнко О.В. Оцінка ефективності партнерської взаємодії авіакомпаній // Формування ринкових відносин в Україні. Збірник наукових праць, 2008. - №1(80). С. 88-92.

  8. Ільєнко О.В. Механізм управління партнерськими відносинами в логістичних ланцюгах авіаперевезень // Проблеми підвищення ефективності інфраструктури. Збірник наукових праць, 2008 - №18-К. С. 59-65.

  9. Ільєнко О.В. Концептуальні засади синергізму партнерських відносин в логістичному ланцюзі // Проблеми системного підходу в економіці. Збірник наукових праць, 2008. – №24. С. 55-61.

інших виданнях:

  1. Ильенко О.В. Основные логистические издержки транспортных систем // Матеріали VII Міжнародної науково-практичної конференції „Ринок послуг комплексних транспортних систем та прикладні проблеми логістики” червень 2005 року – Київ.: Україна, 2005. – С.196-198.

  2. Ільєнко О.В. Процес встановлення партнерських відносин між виробником та споживачем // Матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції „Проблеми подготовки профессиональных кадров по логистике в условиях глобальной конкурентной среды” 5-7 октября 2006 року. Сборник докладов. – Киев.: НАУ 2006. - С. 86-91.

  3. Ільєнко О.В. Дослідження тенденції інтеграції і глобалізації світового авіаційного ринку перевезень // Матеріали IX Міжнародної науково-практичної конференції «Транспорт плюс логістика». Інтер Склад 2007, «Ринок послуг комплексних транспортних систем та прикладні проблеми логістики» жовтень 2007 року. – Київ.: Україна, 2007. - С. 88-89.