Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Теорія та історія культури


Кушлик Наталія Іванівна. Музично-просвітницька діяльність о. Порфирія Бажанського в контексті соціокультурної практики греко-католицького духовенства Галичини в XIX - початку ХХ століття : дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / Прикарпатський національний ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2006. — 238арк. — Бібліогр.: арк. 192-210.



Анотація до роботи:

Кушлик Н. І. Музично-просвітницька діяльність о. Порфирія Бажанського в контексті соціокультурної практики греко-католицького духовенства Галичини в ХІХ – початку ХХ століття. – На правах рукопису. – Дисертація на здобуття вченого ступеня кандидата мистецтвознавства. – 17.00.01. – Теорія та історія культури. – Львівська державна музична академія ім. М. В. Лисенка. – Львів, 2007.

В дослідженні вперше відтворено процес функціонування активного суспільного прошарку (греко-католицького духовенства) як унікального феномену національно-культурного відродження на землях Західної України в складі Австрійської та Австро-Угорської імперії в ХІХ – поч. ХХ ст. Виявлено, реконструйовано та введено в науковий обіг маловідомі архівні матеріали стосовно багатогранної музично-просвітницької діяльності о. П. Бажанського (1836-1920). Універсальна соціокультурна практика греко-католицького священика вперше розглядається цілісно на підставі систематизації в кількох взаємопов’язаних духовно-мистецьких галузях – фольклористика, музикознавство, публіцистика, церковна музика, музичний театр, світське музикування. Комплексно-аналітичний розгляд складових культуротворчої аматорської праці о. П. Бажанського здійснюється в історичному контексті тенденцій культурно-музичного життя українців-галичан др. пол. ХІХ – поч. ХХ ст., що дозволило визначити її детермінованість, специфіку та еволюційну роль. Творчо-діяльнісні принципи о. П. Бажанського обгрунтовано у зв’язку із його світоглядно-ціннісною шкалою, де найбільш яскравими виступають ідея національно-культурної самоідентифікації, позиція акумулювання національного характеру через превалююче духовно-фольклорне начало та прихильність до консерватизму, спрямованого на збереження традиційно-чуттєвої первинності світосприйняття.