Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика навчання та виховання (по областях і рівню освіти)


163. Ковальчук Наталя Миколаївна. Методика навчання англійських прийменників майбутніх філологів: дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Київський національний лінгвістичний ун-т. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Ковальчук Н.М. Методика навчання англійських прийменників майбутніх філологів. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 - теорія та методика навчання: германські мови. - Київський національний лінгвістичний університет, Київ, 2004.

Дисертацію присвячено дослідженню проблеми побудови педагогічної граматики та її реалізації у навчальному процесі з урахуванням психологічних, психолінгвістичних та методичних чинників на матеріалі навчання англійських прийменників. Запропоновано та експериментально апробовано методичну типологію англійських прийменників, що враховує структурну та концептуальну складність, внутрішньо- та міжмовну інтерференцію і нараховує 16 типів значень прийменників. Експериментально встановлено ієрархію засвоєння різних значень англійських прийменників, яка враховується при визначенні послідовності їх введення у навчанні. Запропоновано концентричну модель навчання англійських прийменників та конкретизовано зміст кожного концентру. Побудовано типи навчальної інформації (моделі, алгоритми) для різних підкатегорій прийменників. Сформульовано вимоги до вправ для навчання англійських прийменників при підготовці майбутніх філологів. Експериментально доведено ефективність комплексу вправ, побудованого з додержанням таких вимог та використанням принципів проблемного навчання.

Публікації автора:

  1. Ковальчук Н.М. Ущелина Пенкадер: Посібник для навчання англійських прийменників у вищих закладах освіти. – Харків: Фоліо, 2002.- 180 c.

  2. Ковальчук Н.Н. Методическая типология предлогов английского языка // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н.Каразіна. - 1999. – № 424. - С.54 – 58.

  3. Ковальчук Н.М. Ієрархія засвоєння системи англійських прийменників // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н.Каразіна. - 2000. - № 500. - С.346 – 350.

  4. Ковальчук Н.М. Експериментальне навчання англійських прийменників // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н.Каразіна. - 2001. - № 536. - С.240 – 246.

  5. Ковальчук Н.М. Джерела внутрішньомовної інтерференції при навчанні англійських прийменників // Теоретичні питання культури, освіти та виховання. – К.: КНЛУ, НМАУ. – 2002. – Вип.21. – С.158-161.

  6. Ковальчук Н.М. Комплекс вправ для навчання англійських прийменників майбутніх філологів // Іноземні мови. – 2002. - № 4. – С. 21-25.

  7. Ковальчук Н.М. Побудова типів навчальної інформації для засвоєння англійських прийменників // Вісник КНЛУ. – К.: Видавничий центр КНЛУ. – 2002. – Вип.5. – С.197-201.

  8. Chernovaty L., Kovalchuk N. Relevance of psychological research for ELT: The case of wh-question acquisition // English in the 21-st Century Ukraine. - Kharkiv: Kharkiv University, 1997. - P.23-26.

  9. Ковальчук Н.М. Дидактичні аспекти лінгвістичної класифікації прийменників англійської мови // Іноземна філологія на межі тисячоліть: Тези доповідей міжнародної наукової конференції. – Харків, 2000.- С.121-122.

  10. Kovalchuk N. An active approach to teaching prepositions within the new University English Language Curriculum // Pragmatics and Beyond: Abstracts of the Second USSE Сonference. - Kharkiv: V.N.Karazin Kharkiv National University, 2001. - P.22-24.