Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Механіка та конструювання суден


124. Єгоров Геннадій Вячеславович. Методологія забезпечення надійності та безпеки корпусів суден обмежених районів плавання: дис... д-ра техн. наук: 05.08.03 / Національний ун-т кораблебудування ім. адмірала Макарова. - Миколаїв, 2005. , табл.



Анотація до роботи:

Єгоров Г.В. "Методологія забезпечення надійності та безпеки корпусів суден обмежених районів плавання". – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеню доктора технічних наук за спеціальністю 05.08.03 – механіка та конструювання суден. – Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова. Миколаїв, 2004.

Роботу присвячено вирішенню проблеми забезпечення надійності, безпеки та ефективності суден обмежених районів плавання (СОРП) на стадіях життєвого циклу з використанням ризик-орієнтованих підходів.

Обґрунтовано концепцію СОРП нового покоління. Доведена та реалізована можливість підвищення коефіцієнта загальної повноти СОРП. Вдосконалено теоретичні основи вибору головних елементів вантажних СОРП.

Створено методи розрахунку загальної міцності корпусів суден внутрішнього плавання. Розроблено метод визначення нормативних швидкостей зносу.

Пропонується єдина морська та річкова класифікація СОРП за районами плавання на підставі принципу еквівалентного ризику.

Розроблено рейтингову оцінку технічного стану конкретного судна. Результати реалізовано під час розробки 12 проектів СОРП, за якими побудовано або знаходиться у побудові 31 судна.

1. Принциповою відмінністю СОРП від традиційних морських суден є наявність обмежень за режимами експлуатації. У подібних випадках дуже важливою є вартісна складова, яка багато в чому визначається впливом людського фактора. При цьому до нормативів неявно вкладається заданий процент втрати ходового часу на очікування відповідних погодних умов, що визначається без яких-небудь технічних чи економічних обгрунтувань. Останній фактор, безперечно, має виключно економічну природу і може бути визначений тільки з урахуванням фактора ризику протягом ЖЦ судна.

Аналіз вітчизняних і зарубіжних публікацій дозволяє зробити висновок, що при достатній кількості досліджень окремих елементів і за окремими спеціалізаціями проблеми вибору методології управління ЖЦ, включаючи надійність і міцність СОРП, практично не було робіт, присвячених вирішенню проблеми в цілому, що призводило до призначення основних обмежень СОРП, виходячи із досвіду і авторитету окремих спеціалістів, без виявлення об’єктивного взаємозв’язку між ефективністю і надійністю СОРП.

2. Внаслідок аналізу складу і технічного стану існуючого торгового флоту, 60% якого складають СОРП віком більше 20 років, і тенденцій у вітчизняному суднобудуванні, 80% замовлень якого є СОРП, обгрунтована актуальність обраного напряму дослідження. Показаний зв’язок із планами НДР і договорами щодо удосконалення нормативної бази РУ і російських КТ, дослідженнями перспективних типів СОРП МІБ, обгрунтовані мета, завдання і переважно чисельні і аналітичні, а також експериментальні методи дослідження.

3. Уперше сформульвана і вирішена найважливіша науково-практична проблема забезпечення ефективного використання СОРП на основних стадіях ЖЦ при забезпеченні суспільно і технічно прийнятного рівня їх надійності, міцності і безпеки. Результати отримані на підставі масових розрахунків за програмами з пакету "Корабелла-МИБ", розробленим автором особисто.

4. У зв’язку із широким використанням методів теорії ризику розроблений метод формалізованої оцінки ризику, який дозволив в умовах невизначеності інформації про переломи корпусів СОРП ідентифікувати і ранжирувати основні небезпеки. До останніх віднесені ВО, посадки на мілину, затоплення відсіків, помилки під час ремонтних
операцій.

5. Уперше розроблений і застосований метод техніко-економічного аналізу ризику СВП, який дозволяє об’єктивно нормувати стандарт міцності СВП, отримані автором нормативи і вимоги до конструкції і міцності корпусів СВП видані у вигляді правил класифікації і побудови СВП.

6. Уперше застосований для СОРП, що виходять у море, метод формалізованої оцінки ризику. Доведена необхідність індивідуального підходу до СОРП. Отримані нормативи і вимоги до конструкції і міцності корпусів СЗП увійшли до складу правил класифікації і побудови РУ. Автором вдосконалена методика отримання нормативних швидкостей зносу і вперше показано, що законом розподілу швидкостей зношування конструкцій є логнормальний закон.

7. Уперше у вітчизняній суднобудівельній науці на підставі масових розрахунків виконаний аналіз ризику під час зміни баласту в морі, реалізований у нормативному документі РС "Інструкція щодо безпечної заміни баласту в морі".

8. На базі конкретного прикладу виконаний аналіз ризику і методів керування ризиком при перевезенні ВЯП на СОРП і отримані відповідні рекомендації.

9. Уперше запропонована єдина класифікація морських і річкових СОРП за районами плавання на підставі принципу еквівалентного ризику. Отримані коефіцієнти редуціювання стандарту загальної міцності за районом плавання введені до правил класифікації і побудови РУ. У розвиток існуючої класифікації СЗП запропонований додатковий клас суден із припустимою висотою = 4,5 м.

10. Уперше розроблений нормативний документ РС "Методичні вказівки щодо розробки інструкцій із завантаження, буклетів щодо перевезення незернових навалочних вантажів і приладів контролю завантаження морських суден".

11. Уперше у вітчизняній науці розроблені вимоги, структура і нормативи процедури САР, що являє собою незалежну від класифікацій рейтингову оцінку фактичного технічного стану конкретного судна.

12. Обгрунтована методика прямих перевірочних розрахунків залишкової місцевої міцності конструкцій суден внутрішнього і змішаного плавання.

13. Розвинені вимоги до застосування накладних штаб як основного засобу модернізації і підвищення стандарту міцності корпусів СОРП. Отримані автором результати експериментально підтверджені при проведенні статичних випробувань чотирьох суден.

14. Розвинена і реалізована на практиці концепція подовження строку служби існуючих суден за допомогою різних підходів, включаючи САР, оновлення і конверсію.

15. Сформульована і обгрунтована концепція СОРП нового покоління. Отримані рекомендації щодо вибору головних елементів вантажних СОРП. Результати реалізовані МІБ при розробці 12 проектів СОРП, за цими проектами побудовано чи знаходиться у будуванні 31 судно і, крім того, було модернізовано більш як 400 суден, що існують. Підтверджений економічний ефект від впровадження результатів роботи при модернізаціях та конверсіях суден склав 41,1 млн. доларів ПША.

Основні результати дисертації видані у наукових спеціалізованих виданнях:

1. Егоров Г.В. Развитие требований к средствам контроля загрузки морских и смешанного плавания судов // Автоматизация судовых технических средств: научн. - техн. сб. - Одесса: ОГМА, 2000. - Вып. 5. - С. 36-53.

2. Егоров Г.В. Особенности технической эксплуатации корпусов судов смешанного плавания // Вісник ОДМУ. - Одеса: ОДМУ, 2000. - Вип. 5. - С. 83-95.

3. Егоров Г.В. Учет требований эксплуатационной прочности при назначении толщин корпусов судов внутреннего плавания системы Дунай - Майн - Рейн // Зб. наук. праць УДМТУ. - Миколаїв: УДМТУ, 2000. - № 3(369). - С. 32-43.

4. Егоров Г.В. Исследование риска при эксплуатации судов смешанного плавания // Зб. наук. праць УДМТУ. - Миколаїв: УДМТУ, 2000. - № 5 (371). - С. 49-59.

5. Егоров Г.В. Несущая способность и переломы корпусов судов внутреннего плавания // Зб. наук. праць УДМТУ. - Миколаїв: УДМТУ, 2001. - № 1 (373). - С. 3-12.

6. Егоров Г.В. Идентификация опасностей и меры по снижению риска при смене балласта существующими судами в море //Судовождение: cб. научн. трудов ОГМА. - Одесса: Латстар, 2001. – Вып. 3. – С. 64-75.

7. Егоров Г.В. Минимизация влияния судоходства на окружающую среду с использованием метода формальной оценки безопасности // Зб. наук. праць УДМТУ. - Миколаїв: УДМТУ, 2001.- № 5 (377). -С. 8-18.

8. Егоров Г.В. Моделирование риска при переломах корпусов судов системы Дунай-Майн-Рейн // Автоматизация судовых технических средств: научн.-техн. сборник.- Одесса: ОГМА, 2001. -Вып. 6.-С.24-34.

9. Егоров Г.В. Модернизация как способ продления срока службы и обеспечения безопасной эксплуатации существующих судов // Вісник ОДМУ. - Одеса: ОДМУ, 2001.- Вип. 6.- С. 46 - 61.

10. Егоров Г.В. Идентификация опасностей при исследовании переломов корпусов судов внутреннего плавания // Зб. наук. праць УДМТУ. - Миколаїв: УДМТУ, 2001.- № 2 (374). - С. 11-21.

11. Егоров Г.В. Контроль и управление риском, связанным с нарушением общей прочности судов внутреннего плавания // Зб. наук. праць УДМТУ. - Миколаїв: УДМТУ, 2001.- № 3 (375). - С. 19-28.

12. Егоров Г.В. Оценка риска при переломах корпусов судов внутреннего плавания // Зб. наук. праць УДМТУ. - Миколаїв: УДМТУ, 2001.- № 4 (376). - С. 33-43.

13. Егоров Г.В. Гармонизация классов судов по районам плавания // Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів. – К.: НТУ, 2001.- Вип. 12. - С. 200 - 207.

14. Егоров Г.В. Нормирование общей прочности судов системы Дунай – Майн – Рейн // Вісник ОДМУ. - Одеса: ОДМУ, 2001.- Вип. 7.- С. 50 - 65.

15. Єгоров Г.В. Формалізація оцінювання безпеки при перевезенні морем відработаного ядерного палива // Підвищення бойової ефективності, обґрунтування тактичних та технічних характеристик систем озброєння та техніки ВМС України: збірн. наук. праць. - Севастополь, СВМІ, 2001. – Вип. 2. - С. 91 – 94.

16. Єгоров Г.В. Аналіз безпеки суден під час зміни водяного баласту у морських умовах // Вісник НТУ – К., 2002.- Вип. 6. - С. 155 - 158.

17. Егоров Г.В. Нормативные требования к конструкции корпусов судов, предназначенных для перевозки опасных грузов по европейским внутренним водным путям // Судовождение: Сб. научн. трудов ОГМА.– Одесса: Латстар, 2002. – Вып. 5. – С. 34-44.

18. Егоров Г.В. Снижение риска повреждений конструкций судов смешанного плавания в ледовых условиях // Вісник ОНМУ. - Одеса: ОНМУ, 2002.- Вип. 8.- С. 51 - 60.

19. Егоров Г.В. Освидетельствования судов как инструмент оценки фактического состояния судов и обеспечения их безопасной и эффективной эксплуатации. // Зб. наук. праць УДМТУ. - Миколаїв: УДМТУ, 2002.- № 4 (382). - С. 10-18.

20. Егоров Г.В. Практические мероприятия по управлению риском при морских перевозках облученного ядерного топлива // Зб. наук. праць УДМТУ. - Миколаїв: УДМТУ, 2002.- № 3 (381). - С. 15-24.

21. Егоров Г.В. Обобщение опыта оценки фактического состояния судов по процедуре CAP // Автоматизация судовых технических средств: научн.-техн. сборник.– Одесса: ОГМА, 2002. – Вып. 7. - С.43-56.

22. Егоров Г.В. К проблеме поддержания приемлемого уровня надежности и рентабельности существующих судов // Вісник ОНМУ. - Одеса: ОНМУ, 2002.- Вип. 9. -
С. 72 - 88.

23. Егоров Г.В. Предложения по перспективной процедуре оценки фактического состояния корпусов судов // Зб. наук. праць УДМТУ. - Миколаїв: УДМТУ, 2002.- № 5 (383). - С. 3 - 11.

24. Егоров Г.В. Определение рейтинга фактического технического состояния элементов корпусов судов // Зб. наук. праць УДМТУ. - Миколаїв: УДМТУ, 2002.- № 6 (384). - С. 3 - 10.

25. Егоров Г.В. Оценка ответственности конструкций судна при определении технического состояния корпуса // Зб. наук. праць УДМТУ. - Миколаїв: УДМТУ, 2002.- № 7 (385). - С. 19 - 26.

26. Егоров Г.В. Об учете "непроектных" состояний при оценке прочности корпусов проектируемых и существующих судов // Зб. наук. праць УДМТУ. - Миколаїв: УДМТУ, 2002.- № 8 (386). - С. 23 - 30.

27. Егоров Г.В. Анализ накопленного опыта и перспективы существенных переоборудований судов на отечественных верфях // Зб. наук. праць УДМТУ. - Миколаїв: УДМТУ, 2003.- № 1 (387). - С. 10 - 19.

28. Егоров Г.В. О проблеме создания судов – газовозов смешанного плавания // Проблеми техніки. – 2003. - № 1. – С. 23 - 38.

29. Егоров Г.В. О возможности нормирования общей прочности корпусов судов с учетом влияния человеческого фактора // Вісник ОНМУ. - Одеса: ОНМУ, 2003.- Вип. 11. - С. 3 - 15.

30. Егоров Г.В. Использование теории риска при проектировании современных судов // Проблеми техніки. – 2003. - № 2. – С. 40 - 57.

31. Егоров Г.В. Методология расчета фактической местной прочности корпусов судов внутреннего и смешанного плавания // Зб. наук. праць УДМТУ. - Миколаїв: УДМТУ, 2003.- № 4 (390). - С. 25 - 33.

32. Егоров Г.В. Танкер смешанного река - море плавания дедвейтом 6440 тонн "Армада Лидер" с винто - рулевыми колонками // Вісник ОНМУ. - Одеса: ОНМУ, 2003.- Вип. 12. - С. 3 - 19.

33. Егоров Г.В. Особенности выбора главных элементов современных грузовых судов ограниченного района плавания // Вісник ОНМУ. - Одеса: ОНМУ, 2004.- Вип. 13. -
С. 3 - 22.

Публікації автора:

34. Егоров Г.В. Основные факторы, влияющие на надежность корпусов судов ограниченного района плавания // Прочность и техническая эксплуатация корпусов судов: сб. науч. тр. БГАРФ. - Калининград, 1998.- Вып. 27. - С. 73 - 80.

35. Egorov G.V. Inland ship hull breaking risks and safety // Strength and Endurance of ship structures: Trans. of the KSRI. – SPb: KSRI, 2002. - P. 39 – 47.

36. Inspection and Monitoring. Report of Specialist Committee V.2 / G. Bruce, M. Duan, G.V. Egorov, R. Folso, Y. Fujimoto, Y. Garbatov, J-C. Le Hire, B.-C. Shin, O. T. Vеrdal // Proc. of the 15th ISSC -2003. – San Diego (USA), 2003. – Vol. 2. – P. 37 – 69.

37. Правила класифікації та побудови морських суден РУ / А.О. Білокурець, В.В. Зайцев, Г.В. Єгоров, В.Ф. Квасницький, В.В. Козляков, К.В. Костенко, О.І. Кротов., Є.Г. Обєрємок, О.С. Охрименко, В.О. Платонов, Г.Ф. Романовський, В.В. Севрюков, В.І. Тонюк, Г.В. Шарун. – Т. 1. – К.: РУ, 2002. – 362 с.

38. Правила будівництва та облаштування суден. НД 31.0.020-2004 / В.В.Севрюков, В.В. Бабій, А.О. Білокурець, В.О. Ганічев, Г.В. Єгоров, О.О. Костюк, С.В. Майдан, Л.В. Павлов, О.М. Спіян, В.І. Фадеев / Під ред. В.В. Севрюкова. – Міністерство Транспорту України. – К., 2004. – 121 с.

39. Egorov G.V. Application on Formal Safety Assessment for hull modernization of restricted navigation area ship // Proc. of the TEAM'2000. – Vladivostok: FESTU, 2000. - P. 461-468.

40. Egorov G.V. Particularities of ensuring strength and reliability of river-sea ship's hulls operated in cold weather regions // Proc. of the ICETECH'2000. - SPb: KSRI, 2000. -
P. 247-254.

41. Egorov G.V. The assessment of river-sea and inland ships hulls conversion // Proc. of the MARIND'2001. - Varna (Bulgaria). - 2001. – Vol. I. - P. 25-33.

42. Egorov G.V. Discussion on the report of technical committee IV.1 "Design principles and criteria" // Proc. of the 14th ISSC-2000. – Tokyo (Japan). – 2000. –Vol. III. – P. 157 – 159.

43. Egorov G.V. Discussion on the report of special committee V.1 "Risk Assessment" // Proc. of the 14th ISSC-2000. – Tokyo (Japan). – 2000. –Vol. III. – P. 199.

44. Egorov G.V. Inland Waterway Ship Risk Assessment // Proc. of the SETREF. – Budapest (Hungary), 2001. – 8 p.

45. Egorov G.V. Risk theory based minimization of transport fleet influence on the environment // Proc. of the NSN'2001. - SPb: KSRI, 2001. - P. 190-197.

46. Egorov G.V. Ensuring safety of existing ships when changing ballast at sea // Proc. of the 1st ICSO. – Szczecin (Poland): Maritime University of Szczecin, 2001. – Vol. 1 – P. 135-143.

47. Egorov G. Ensuring of total longitudinal strength of inland water going ship hulls // Proc. of the 10th IMAM 2002. – Rhethymno (Greece), 2002. – Paper No 3. – P. 8.

48. Egorov G.V. Influence of the human factor on the ship hull strength requirements // Proc. of the ISC’2002. – SPb: KSRI, 2002. – Section C. - P. 156 – 163.

49. Egorov G.V. Study of the hull members relevance factors within the framework of the CAP procedure // Proc. of the ISC’2002. – SPb: KSRI, 2002. – Section C. - P. 164 – 171.

50. Egorov G.V. Study on some off-design conditions of ship hull exploitation // Proc. of the MARIND'2002. - Varna (Bulgaria). - 2002. – Vol. II. - P. 181-188.

51. Egorov G.V. Ship surveys as tool for ships actual technical condition assessment and maintenance of their safe and efficient exploitation // Proc. of the MARIND'2002. - Varna (Bulgaria). - 2002. – Vol. II. - P. 243-250.

52. Egorov G.V. Large modernization of the transport ships of Russia and Ukraine: generalization of the 1990 – 2002 experience and analysis of the perspective directions // Proc. of the NSN'2003. - SPb: KSRI, 2003. – Section A. - P. 89 - 98.

53. Egorov G.V. Maintenance of hull strength and survivability of the river-sea ships for transportation of the liquefied gas // Proc. of the NSN'2003. - SPb: KSRI, 2003. – Section A. - P. 364 - 373.

54. Егоров Г.В. Принципы создания нового поколения транспортных судов ограниченных районов плавания // Сборник трудов 7 междунар. конф. "Нева 2003". – СПб, 2003. - С. 29 - 32.

55. Егоров Г.В. Практическое обеспечение эксплуатационной надежности корпусов судов смешанного плавания // Труды НТК "Бубновские чтения 1997 г." – СПб: ЦНИИ им. А.Н. Крылова, 1997. - С. 94-95.

56. Егоров Г.В. Прочность и эксплуатационной надежность модернизированных судов ограниченных районов плавания // Труды НТК по СМК памяти акад. Ю.А. Шиманского. - СПб: ЦНИИ им. А.Н. Крылова, 1999. - С. 14-15.

57. Егоров Г.В. Оценка общей прочности корпусов судов, предназначенных для эксплуатации на европейских внутренних водных путях // Труды НТК по СМК памяти акад. Ю.А. Шиманского. - СПб: ЦНИИ им. А.Н. Крылова, 2001. - С. 27-28.

58. Егоров Г.В. Исследование риска повреждения корпусных конструкций при смене судами балласта в море // Труды НТК по СМК памяти акад. Ю.А. Шиманского. - СПб: ЦНИИ им. А.Н. Крылова, 2001 - С. 31-32.

59. Егоров Г.В. Риск переломов и надежность корпусов судов внутреннего плавания // Труды НТК по СМК памяти акад. Ю.А. Шиманского. - СПб: ЦНИИ им. А.Н. Крылова, 2001 - С. 33-34.

60. Егоров Г.В. Анализ накопленного опыта и перспективы существенных переоборудований судов на отечественных верфях // Матеріали міжнар. конф. "Кораблебудування: освіта, наука, виробництво". – Миколаїв: УДМУ, 2002. – Том I. - С. 48-50.

61. Егоров Г.В. Возможные пути совершенствования требований к корпусным конструкциям Правил Регистра Судоходства Украины // Матеріали міжнар. конф. "Кораблебудування: освіта, наука, виробництво". – Миколаїв: УДМУ, 2002. – Том I. - С. 188-189.

62. Егоров Г.В. О необходимости расширения представлений об расчетных нагрузках при проектировании корпусных конструкций судов // Труды НТК по СМК памяти проф. П.Ф. Папковича. - СПб: ЦНИИ им. А.Н. Крылова, 2002.- С. 15-18.

63. Егоров Г.В. Определение проектных воздействий и состояний для корпусов судов в зависимости от района плавания // Труды НТК по СМК памяти проф. П.Ф. Папковича. - СПб: ЦНИИ им. А.Н. Крылова, 2002.- С. 19-20.

64. Егоров Г.В. CAP – оценка группы однородных связей корпуса // Труды НТК по СМК памяти проф. П.Ф. Папковича. - СПб: ЦНИИ им. А.Н. Крылова, 2002.- С. 21-22.

65. Егоров Г.В. Определение итогового CAP – рейтинга корпуса судна // Труды НТК по СМК памяти проф. П.Ф. Папковича. - СПб: ЦНИИ им. А.Н. Крылова, 2002. -
С. 23-24.

66. Егоров Г.В. Формализованная оценка риска при повреждениях судовых корпусов судов ограниченных районов плавания в 1991-2002 годы // Труды НТК по СМК памяти акад. Ю.А. Шиманского. - СПб: ЦНИИ им. А.Н. Крылова, 2003. - С. 13 - 15.

67. Егоров Г.В. Проверка остаточной местной прочности элементов корпусов судов внутреннего и смешанного плавания // Труды НТК по СМК памяти акад. Ю.А. Шиманского. - СПб: ЦНИИ им. А.Н. Крылова, 2003. - С. 16 - 17.

68. Егоров Г.В. О конструкции судов ограниченных районов плавания нового поколения // Труды НТК по СМК памяти акад. Ю.А. Шиманского. - СПб: ЦНИИ им. А.Н. Крылова, 2003. - С. 20 - 22.