Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Теорія та історія культури


12. Граб Ольга Вікторівна. Літературно-мистецьке життя Галичини кінця XIX - першої третини ХХ століття у контексті трансформації національної свідомості: дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв. - К., 2005.



Анотація до роботи:

  1. Граб О.В. Шістдесятництво: витоки й духовні наслідки // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку: Зб. наук. праць: Наук. зап. Рівненського держ. гуманіт. ун-ту. Вип.6. – Рівне: РДГУ, 2001. – С.68-76.

  2. Граб О.В. Національно-культурне відродження та творці мистецького життя Львова 60-х років ХХ століття // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку: Зб. наук. праць: Наук. зап. Рівненського держ. гуманіт. ун-ту. Вип.7. – Рівне: РДГУ, 2002. – С.67-73.

  3. Граб О.В. Національно-культурне питання в контексті глобальних проблем сучасності (історичний аспект) // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури: Випуск Х: Зб. наук. праць. – К., 2003. – С.258-268.

  4. Граб О.В. Витоки національного руху та інакомислення у культурологічній спадщині України (західноукраїнський регіон) // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку: Зб. наук. праць: Наук. зап. Рівненського держ. гуманіт. Ун-ту. Вип.8. – Рівне: РДГУ, 2003. – С.44-56.

  5. Граб О.В. Соціокультурний розвиток західноукраїнських земель у контексті розгортання національного руху (кінець ХІХ - початок ХХ століття) // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури: Випуск ХІІ: Зб. наук. праць. – К., 2004. – С.214-224.

  6. Граб О.В. Фольклорні витоки у художній спадщині західноукраїнських митців кінця ХІХ – першої третини ХХ століття та їх вплив на сучасний соціокультурний процес // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку: Зб. наук. праць: Наук. зап. Рівненського держ. гуманіт. ун-ту. Вип.9. – Рівне: РДГУ, 2004. – С.21-30.

  7. Граб О.В. Національні джерела та суспільно-громадська тематика у мистецькій спадщині Станіслава Людкевича (кінець ХІХ – перша третина ХХ століття) // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку: Зб. наук. праць: Наук. зап. Рівненського держ. гуманіт. ун-ту. Вип.9. – Рівне: РДГУ, 2004. – С.70-81.

  8. Граб О.В. Національний фактор в культурі західноукраїнських земель наприкінці ХІХ – початку ХХ століття. Тези науково-практичної конференції // Вісник Харківської державної академії культури. – Вип.10. – Харків: ХДАК, 2004. – С.60-62.

9. Граб О.В. Роль особистої культури молоді у процесах становлення політичного майбутнього країни: уроки минулого і сучасний контекст // Актуальні питання культурології: Альманах наукового товариства “Афіна” Художньо-педагогічного факультету РДГУ. – Випуск 2. – Рівне: РДГУ, 2004. – С.169-174.

Граб Ольга Вікторівна

Літературно-мистецьке життя Галичини кінця ХІХ – першої третини ХХ століття у контексті трансформації національної свідомості. Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.01 – теорія і історія культури. – Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв, Київ, 2005.

Дисертація присвячена дослідженню літературно-мистецького життя Галичини кінця ХІХ – першої третини ХХ століття, простеженню еволюції форм естетичного мислення митців у контексті трансформації національної свідомості. Увага зосереджена на етапах формування та розвитку національної культурної і мистецької спадщини Галичини, як складових націотворчих процесів. Аналізується роль національного чинника, світоглядна основа творчості галицьких митців та її відтворення на рівні “портретних” характеристик.

Простежується стильова еволюція, поширення романтизму, що яскраво заявив про себе наприкінці ХІХ – першій третині ХХ століття у літературі і мистецтві, зокрема, у художніх зразках І.Франка, поетів-“молодомузівців” та С.Людкевича, Ф.Колесси, В.Барвінського, І.Труша, О.Новаківського. Доведено, що романтичний стиль виявив себе як особливий спосіб функціонування мистецтва, сформований естетичними завданнями доби і активно сприяв створенню національних мистецьких шкіл.