Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика навчання та виховання (по областях і рівню освіти)


132. Зорька Наталія Миколаївна. Формування в учнів початкових класів орфографічної грамотності у навчанні російської мови як другої: дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Інститут педагогіки АПН України. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Зорька Н.М. Формування в учнів початкових класів орфографічної грамотності у навчанні російської мови як другої. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – теорія і методика навчання (російська мова). – Інститут педагогіки АПН України, Київ, 2004.

У дисертаційному дослідженні теоретично обґрунтовано і експериментально перевірено методику керованого становлення в учнів 3(4)-х класів орфографічної грамотності у навчанні російської мови як другої на основі усвідомлення істотних для правопису властивостей звуків.

Розроблена методика спрямована на послідовне формування операцій, з яких складаються уміння позначати орфограми, обумовлені позиційними чергуваннями голосних і парних приголосних (за дзвінкістю/глухістю та твердістю/м’якістю), а також непарністю приголосних за м’якістю/твердістю. Це операції виявлення звукових орієнтирів орфограм і виконання інструкцій правил на спільній основі знань про властивості означених вище груп звуків.

Пропонована методика сприяє комплексному формуванню навичок усного і письмового мовлення, самоконтролю, початковому становленню уявлення про системний характер російського правопису, розвитку зорової та слухової пам’яті, уваги, мислення.

Публікації автора:

1. Формирование ориентировочного этапа орфографического действия у младших школьников //Совершенствование учебно-воспитательной работы в начальной школе согласно Закона Украины о языке. – Измаил,1993. – С. 61-62.

2. Формування фонетичних знань та умінь як пропедевтика навчання орфоепії та орфографії //Початкова освіта в Україні: сучасність та перспективи. Матеріали міжвузівської науково-практичної конференції. – Вінниця: ВДПІ, 1994. – С. 178-179.

3. Русская орфография: Учеб.метод. пособ. для студентов-заочников фак.подг. учителей нач.кл. – Винница: ВГПУ им.М.Коцюбинского, 1998. – 39 с.

4. Лингвистические основы формирования понятия позиции звука при обучении русской орфографии в условиях двуязычия //Современные тенденции развития и взаимодействия языков: Сб. материалов межвузовской научно-практической конференции. – Винница: ВГПУ им.М.Коцюбинського, 2000. – С. 127-133.

5. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до викладання російської орфографії на основі положень фонологічної теорії //Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського: Педагогіка і психологія. – 2000. – № 2.- С. 99-102.

6. Как фонетика помогает орфографии. Формирование орфографических навыков с опорой на понятие о сильной и слабой позиции звуков //Русская словесность в школах Украины. – 2003. – № 2.- С.22-25.

7. Распознаём орфограммы по звуковым ориентирам. Система фонетико-орфоэпических упражнений на формирование фонематического слуха //Русская словесность в школах Украины. – 2003.- №4.-С.22-26.

8. Орфографічна робота в букварний період // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.– 2001. – № 5. – С.45- 48.

9. Формування навичок російського правопису в учнів початкової школи //Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського: Педагогіка і психологія.– 2004. – № 10. – С. 179-182.