Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Теорія та історія культури


Кохан Тимофій Григорович. Експресіонізм в контексті видової специфіки мистецтва: Дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. - К., 2001. - 173арк. - Бібліогр.: арк. 160-173.



Анотація до роботи:

Кохан Т.Г. Експресіонізм в контексті видової специфіки мистецтва. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.01 – теорія та історія культури. – Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв, Київ, 2002.

Дисертація присвячена аналізу експресіонізму в контексті видової специфіки мистецтва. Реконструкція процесу становлення експресіонізму у західноєвропейській культурі початку ХХ ст. сприяла визначенню найважливіших ознак цього мистецького напрямку, а також з’ясуванню засад, спираючись на які він зміг трансформуватися майже у всі види мистецтва і окреслив принципово нові підходи до розробки у творах літератури, музики, живопису, театру, кінематографа складних психо-фізіологічних станів людини (тривожність, страх смерті, крик, біль, божевілля, передчуття трагедії). У дисертації показано, що експресіонізму властива тенденція до синтезу видів мистецтва (живопис – танець, живопис – музика, література – живопис), яка, по-перше, виразно модифікується у синтез як співтворчість, по-друге, збагачує мистецьку практику. Вперше в українському мистецтвознавстві цілісно проаналізовано досвід використання експресіоністичних художньо-виражальних засобів у таких видах мистецтва як живопис, театр, кіно, хореографія і показано, що твори українських митців не копіювали західні моделі, а значною мірою спиралися на національні традиції, витоки яких сягають часів міфо-поетичного світоставлення.

Публікації автора:

  1. Кохан Т.Г. Експресіонізм в українській хореографії: до постановки проблеми // Актуальні проблеми історії, теорії та художньої культури. – К.: ДАКККіМ. – 1998. – Ч. І. – С. 159-170.

  2. Кохан Т.Г. Сергій Лифар: співвідношення професійного і світоглядного // Актуальні проблеми історії, теорії та художньої культури. – К.: ДАКККіМ. – 1998. – Вип. ІІ. – Ч. І. – С. 233-242.

  3. Кохан Т.Г. Експресіоністична модель західноєвропейського живопису (кінець ХІХ – початок ХХ століття). – Актуальні проблеми історії, теорії та художньої культури. – К.: ДАКККіМ. – 2001. – Ч. І. – С. 143-154.

  4. Кохан Т.Г. Український живопис і театр: специфіка виявлення експресіоністичної виразності // Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв. – 2002. - № 1. – С. 54-60.

  5. Кохан Т.Г. Видова специфіка мистецтва: синтез як співтворчість // Актуальні філософські та культурологічні проблеми сучасності: Зб. наук. праць. – К.: Видавничий центр КДЛУ. – 1999. – С. 196-201.

  6. Кохан Т.Г. Експресіонізм: досвід теоретичного аналізу // Актуальні філософські та культурологічні проблеми сучасності: Зб. наук. праць. – К.: – Видавничий центр КДЛУ. – 2000. – С. 162-168.

  7. Кохан Т.Г. Теоретичні витоки проблеми видової специфіки мистецтва: від Піфагора до Лессінга // Наукові записки. Релігієзнавство. Культурологія. Філософія. – К.: НПУ ім. М.П.Драгоманова. – 2000. – Вип. 5. – С. 40-47.

  8. Кохан Т.Г. Виховний потенціал національної художньої спадщини // Мат. наук.-пр. конф. “Молодь у сучасному світі: морально-естетичні та культурологічні виміри. – К.: – МІЛП. – 2001. – С. 142-144.

  9. Кохан Т.Г. Теоретичні орієнтири сучасного українського мистецтвознавства // Мат. Всеукр. наук.-пр. конф. “Професійна мистецька освіта: діалог традицій та інновацій. – К.: ДАКККіМ. – 2000. – С. 71-72.