Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Машини для земляних та дорожніх робіт


MAJED M.N. ALAKHRAS. Експертна оцінка теплового режиму тягового приводу короткобазових навантажувачів для жаркого клімату. : Дис... канд. наук: 05.05.04 - 2004.



Анотація до роботи:

Маджед М.Н. Аль-Ахрас. Експертна оцінка теплового режиму тягового приводу короткобазових навантажувачів для жаркого клімату. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.05.04 – Машини для земляних та дорожніх робіт. – Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Харків, 2004.

Дисертація присвячена обґрунтуванню і розробці методики експертної оцінки теплового режиму гідроприводів короткобазових ковшових навантажувачів з бортовою системою повороту, призначених для роботи в умовах жаркого клімату з підвищеною сонячною радіацією.

Розглянуто формування теплового режиму гідроприводу навантажувачів з бортовою системою повороту за рахунок витрати енергії на виконання технологічних операцій під впливом сонячної радіації і тепла, що виділяється двигуном.

Розроблено методику експертних розрахунків теплового режиму гідроприводу, що дозволяє сформулювати висновок про працездатність навантажувача в умовах жаркого клімату.

У дисертації встановлено нові закономірності, підтверджені експериментальними даними випробувань короткобазового навантажувача з гідростатичними передачами в тяговому приводі, що визначають тепловий режим гідроприводу. Вперше враховані гальмівні процеси навантажувача і його навісного обладнання, супроводжувані дроселюванням робочії рідини гідроприводів, спричиняючи підвищення її температури. Доведено дію сонячної радіації і теплового потоку дизельного двигуна на гідропривід малогабаритних навантажувачів з бортовою системою повороту, що підвищують температуру робочої рідини в гідробаку. Підбиваючи підсумки результатів дисертаційного дослідження, можна зробити такі висновки:

1. Географічне положення Палестини в південних широтах земної кулі визначає в літній період року дію на об'єкти промислової діяльності підвищеної температури атмосферного повітря і інтенсивного сонячного випромінювання. У червні-вересні в світлий час доби температура повітря перевищує 35 С, а в окремі дні досягає 42С. Кількість сонячних днів в році більше 200.

2. Палестина не виробляє гідрофікованих навантажувально-розвантажувальних машин, а закуповує їх у зарубіжних фірм, які передбачають роботу більшості навантажувачів при температурі атмосферного повітря до 35С без урахування дії на них сонячної радіації, що не виключає перегріву їх гідроприводів. Цим зумовлена необхідність об'єктивної експертної оцінки теплового режиму гідроприводів короткобазових навантажувачів, призначених для роботи в жаркому кліматі.

3. Запропонована розрахункова схема і математична модель оцінки енергетичних витрат, що визначають теплове навантаження гідроприводів короткобазових навантажувачів з урахуванням гальмівних режимів руху машини і навісного обладнання. На цій підставі встановлено, що найенергоємнішими є процеси проникнення ковша в штабель сипкого матеріалу і розвороту навантажувача «на місці». Частка енерговитрат вказаних процесів складає відповідно 20…22% і 12...14% від загальної роботи, виконуваної навантажувачем, що спричиняє підвищення температури гідроприводу на 15…25С.

4. Установлено закономірності формування в часі теплових процесів гідроприводу короткобазових навантажувачів, що враховують втрати енергії в гідросистемі, дію сонячної радіації і теплового потоку дизельного двигуна на гідробак. В умовах Харківського кліматичного регіону в найжаркіший період у навантажувачів типу ПМТС – 1200 приріст температури гідроприводу за рахунок сонячної радіації досягає 6оС, а за рахунок теплової дії двигуна – 8оС. В кліматичних умовах Палестини дія сонячної радіації спричиняє підвищення температури гідроприводу до 8оС.

5. Запропоновані і випробувані засоби зменшення теплового навантаження гідроприводу навантажувача ПМТС-1200, які підвищують його конкурентоспроможність. Найбільший ефект у зниженні температури гідроприводу (на 8оС) дає установка на роторі вентилятора теплообмінника шиберів, що запобігають потраплянню в систему охолоджування масляного радіатора повітря, яке знімається з нагрітих поверхонь дизельного двигуна.

6. Розроблені методика і програма розрахунків на ПЕОМ теплового режиму гідроприводу короткобазових навантажувачів з гідростатичними передачами для 96 варіантів виконання ними технологічних процесів, які дозволяють обґрунтувати експертний висновок про працездатність машин в регіонах з підвищеною температурою атмосферного повітря і інтенсивною сонячною радіацією.

7. Експериментальні дані випробувань навантажувача ПМТС – 1200 в робочих процесах підтвердили основні теоретичні положення. Похибка розрахункових значень порівняно з експериментальними не перевищує 7,5% при оцінці енерговитрат на виконання навантажувачем технологічних операцій і 10% при оцінці температури його гідроприводу.

Публікації автора:

1. Назаров Л.В., Перевозник И.А., Шевченко В.А., Аль-Ахрас Маджед. Тепловой режим гидрообъемных передач малогабаритных погрузчиков, работающих в районах повышенной солнечной радиации // Підвищення ефективності технології та техніки для виконання вантажно-розвантажувальних, будівельних і колійних робіт на залізничному транспорті / Зб. наукових праць. Харків: УДАЗТ. - 2002. – Вып. 50. - C. 72-74.

(здобувачем обґрунтовані причини перегріву гідроприводу навантажувача в регіонах з жарким кліматом, запропоноване рівняння теплового балансу, що враховує сонячну радіацію і теплове випромінювання двигуна).

2. Назаров Л.В., Разаренов Л.В., Аль-Ахрас Маджет. Экспериментальное исследование теплового режима гидрообъемных передач тягового привода погрузчика с бортовой системой поворота // Автомобильний транспорт / Сб. научных трудов. Харьков: ХНАДУ. – 2003 – Вып.11. - С. 108-111.

(здобувачем розроблена програма експериментів, методика швидкого виміру температури поверхонь гідроприводу пірометром, виконано аналіз експериментальних даних).

3. Назаров Л.В., Шевченко В.А., Аль-Ахрас Маджед. Тепловой режим гидростатического тягового привода мобильных машин, работающих в условиях жаркого климата// Автомобильный транспорт / Сб. научных трудов. Харьков: ХНАДУ. – 2004. – Вып.14. - С. 94 – 97.

(здобувачем отримані і проаналізовані експериментальні дані, запропоновано і виконано математичний опис теплових процесів гідроприводу навантажувача для жаркого клімату).

4. Назаров Л.В., Шевченко В.А., Аль-Ахрас Маджед. Экспертная оценка теплового режима гидропривода короткобазовых погрузчиков// Техніка та технологія виконання будівельних, колійних та перевантажувальних робіт на транспорті. /Зб. наукових праць. Харків. УДАЗТ. – 2004.- Вып. 58.- С. 43-50.

(здобувачем розроблена методика експертної оцінки теплового режиму гідроприводу короткобазового навантажувача, отримані і проаналізовані результати експериментів).

5. Назаров Л.В., Шевченко В.А., Маджед Аль-Ахрас. Аналитическое описание теплового режима гидропривода малогобаритного погрузчика// Вісник Кременчуцького державного політехнічного університету. Наукові праці КДПУ – Кременчук: КДПУ, – 2004.- Вып. 4/2004. (27). - С.130-131.

(здобувачем запропоновано математичний опис теплового режиму гідроприводу).